reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Źródło: Fujitsu Komponenty | 22 maja 2009

Rynek e-Paper do roku 2020 ma rozwijać się w tempie 47% rocznie

Displaybank opublikował swoje najnowsze prognozy, dotyczące rynku e-Paper. Według analityków firmy, rynek ma wzrosnąć z obecnych 70 mln USD do imponującej wielkości 7 mld USD w roku 2020.

Displaybank ocenia, iż rynek e-Paper w roku 2008 miał wartość 70 mln USD. Do roku 2015 rynek ma wzrosnąć do poziomu 2.1 mld USD, a następnie jeszcze przyspieszyć i osiągnąć imponujące rozmiary 7 mld USD w roku 2020. Daje to średnioroczną stopę wzrostu na poziomie 47%. Displaybank wskazuje, iż najważniejszym segmentem rynku są elektroniczne książki e-Book, które w roku 2008 stanowiły dokładnie połowę rynku (35 mln USD). Do roku 2015 ten segment ma wynosić 1.1 mld USD, do 2020 3.4 mld USD. W komentarzu do przedstawionych danych analitycy firmy wskazują, iż warunkiem rozkwitu rynku jest poprawa niektórych paramentów e-Paper, niezbędna do rozwoju pewnych specyficznych aplikacji. Przykładowo, do rozwoju rynku wielkoformatowych wyświetlaczy niezbędna jest poprawa precyzji wyświetlania kolorów, natomiast w przypadku reklam outdoor’owych konieczne jest udoskonalenie odporności e-Paper na warunki atmosferyczne. Jako ważne aplikacje, kreujące wielkość rynku w najbliższych latach, autorzy raportu wskazują przenośne wyświetlacze, nośniki reklam, tzw. ‘smart cards’ czy systemy Electronic Shelf Label (wyświetlanie cen na nośnikach elektronicznych w handlu detalicznym). Liderami rynku e-Paper są tajwański PVI oraz dobrze znany w Poslce LG Display. Największym producentem OEM jest Amazon, rozwijający swoje produkty e-Book.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 12 2019 07:31 V14.7.10-2