reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq
Komponenty |

TressFX – nowa technologia AMD

Firma AMD przedstawiła swoją nową technologię renderowania, której szczegóły były dość długo skrywane, a reklamowano ją, jako rewolucyjny szampon. TressFX przyda się w grach, ale także może być pomocna przy modelowaniu układów fizycznych.

Firma AMD rozwija swoje układy graficzne. Kolejnym rozwinięciem jest nowa technologia producenta, czyli technologia TressFX. Głównym założeniem nowej technologii ma być znacznie ulepszenie renderowania włosów w grach i innych programach, wykorzystujących podobne elementy. Przydać się może również np. przy tworzeniu traw, itp. Jednak piękne włosy w grach to nie jedyne co wprowadza nowa technologia. Miłośników modelowania zachowań fizycznych zapewne ucieszy wsparcie również w tej dziedzinie. Całość opracowano wspólnie z Crystal Dynamics, wykorzystując inną technologię, a mianowicie DirectCompute, która stanowić ma interfejs do wykonywania obliczeń z wykorzystaniem GPU. Do pracy z nową technologię wykorzystano procesory oparte o architekturę Graphics Core Next (GCN). System zaprojektowano tak, by jak najefektywniej współpracował z dołączoną pamięcią RAM, zwiększając ogólną wydajność renderowania grafiki. TressFX wykorzystuje najnowsze osiągnięcia AMD w dziedzinie renderowania grafiki, jak OIT i PPLL. Jak wspomniano wyżej, interfejs ma również poprawić obliczenia związane z fizyką, w tym też reakcję pojedynczych łańcuchów (np. wspomnianych włosów) na ruch punktu ich mocowania, wirtualny wiatr, grawitację, itp. To tylko kilka z możliwości nowej technologii. Niewykluczone, że TressFX wykorzystana zostanie również do modelowania w medycynie, meteorologii, itp.

reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama