reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© LG
Przemysł elektroniczny |

TV trendy na CES 2013

O czym głównie mówi się w branży telewizyjnej podczas tegorocznych targów w Las Vegas? Display Search podaje cztery kluczowe trendy.

4K Jeśli czytaliście lub słuchaliście czegokolwiek o targach CES 2013, to na pewno skrót 4K jest Wam znany. Oznacza rozdzielczość 3840 x 2160 pikseli i wszyscy producenci telewizorów mają coś na ten temat do powiedzenia. Panasonic i Sony zaprezentowały 56-calowe telewizory OLED z rozdzielczością 4K, poza tym większość wystawców skupiła się jednak na telewizorach LCD. Hisense na przykład pokazało 110-calowego giganta. Panasonic OLED TV 4K2K © Panasonic Można się zastanawiać, że przecież nawet gdybyśmy kupili sobie takie cudo do domu, to jego głównym zadaniem byłoby płynne przekształcenie dostępnych treści w rozdzielczości HD lub Full HD do formatu 4K. Ciekawe, czy tym razem dostawcy treści zdążą z przestawieniem się na 4K, zanim ta technologia zostanie zastąpiona czymś nowym. OLED pozostaje w cieniu Owszem, uwagę zwiedzających przykuły firmy Sony i Panasonic ze swoimi 56-calowymi telewizorami OLED 4K, o których jest mowa w poprzednim punkcie. Ale o OLED-ach było w gruncie rzeczy stosunkowo cicho. LG zapowiedziało co prawda sprzedaż 55-calowych telewizorów OLED w USA od marca 2013 r. za jedyne 12 tys. USD, ale już na przykład Samsung na razie nie poszedł śladem rywala, skupiając się raczej na telewizorach LCD. Także gigantyczne ekrany Sony i Panasonica to jedynie prezentacja, o wprowadzeniu na rynek nie było jeszcze mowy. Najwyraźniej technologia OLED wymaga jeszcze nieco czasu, zanim na dobre będzie można wprowadzić ją na rynek. Co nie zmienia faktu, że olbrzymie, zakrzywione ekrany robiły naprawdę spore wrażenie. Telewizor OLED z zakrzywionym ekranem © LG Smart TV dojrzewa Smart TV skupia się obecnie na usprawnianiu komunikacji człowieka z maszyną. Na topie są systemy komunikacji głosowej i sterowanie ruchem. Znowu głośno było o Google TV. Kilku znaczących producentów pokazało swoje produkty wykorzystujące platformę 3.0. Sporo wystawców zaprezentowało też rozwiązania t-commerce – akurat powodzenie zakupów przez telewizor nietrudno sobie wyobrazić. Chińczycy nadchodzą O tym już pisaliśmy w oddzielnym artykule – chińscy producenci telewizorów zamierzają podbić rynek amerykański. TCL i Hisense wybrały bardzo uważnie lokalizacje swoich stoisk i przyciągnęły dużo zwiedzających (co nie dziwi, skoro TCL było tuż obok Panasonica, a Hisense obok Intela). Firma Hisense zapowiedziała, że w 2013 r. zamierza podwoić sprzedaż w USA w stosunku do poprzedniego roku i osiągnąć 600 mln USD. - USA to w tej chwili dla nas najważniejszy rynek. Jeśli sukcesy będziemy odnosili tylko w Chinach, a nie tutaj, to nie będziemy mogli się nazywać dużą marką - Gazeta Wyborcza cytuje za magazynem Wired Lin Lana, wiceprezesa Hisense. Firmy prowadzą duże kampanie reklamowe i obniżają ceny telewizorów – ciekawe jak będzie wyglądała sytuacja na rynku pod koniec roku. --- Źródło: displaysearchblog.com

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-2
reklama
reklama