reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Relpol Przemysł elektroniczny | 19 września 2012

Relpol znalazł sposób na sukces

Po chudych latach, od 2009 roku przychody Relpolu regularnie rosną. W perspektywie dwóch ostatnich lat, obroty spółki wzrosły dwukrotnie, a wyniki finansowe z głębokich minusów wzrosły do kilku milionów złotych rocznie.

Wywiad z prezesem Relpolu, Tomaszem Grabczanem, znajdujemy w ostatnim wydaniu Elektronika. Relpol przez lata zmagał się z konkurencją tańszych, azjatyckich producentów. Jednak obecnie, ewidentnie znalazł receptę na efektywną walkę na rynku. W ocenie Tomasza Grabczana, główne słabości konkurentów z Dalekiego Wschodu to długie czasy i nieterminowość dostaw, słaby serwis handlowy i techniczny, niestałość cen i warunków dostaw, a także konieczność przedpłat. ‘W tej chwili różnica ta [różnica cen], według nas, spadła poniżej 20% i oczekuję, że na skutek wzrostu cen produkcji w Chinach, ten procent dalej będzie się zmniejszać. Obniżka kosztów to także automatyzacja produkcji, na którą cały czas stawiamy. Osiągnęliśmy stan, że w przekaźnikach miniaturowych, a więc tych dla elektroniki, 80% naszego wolumenu produkowane jest w procesach w pełni zautomatyzowanych’ mówi na łamach Elektronika Tomasz Grabczan. Czym jest jakość w produkcji przekaźników ‘To efekt ustawień procesu technologicznego, wielu drobnych szczegółów, kwalifikacji i przede wszystkim wysokiej jakości surowców. Jakość drutu, styków, elementów z tworzyw ma decydujące znaczenie, bo skoro chcemy, aby elementy te pobierały małą moc i uzwajamy cewki drutem grubości włosa, to precyzyjne nawinięcie tysięcy zwojów tak, aby przy zmianach temperatury nie było naprężeń, ma wielkie znaczenie. [...] Skoro w niektórych przypadkach aż 60% ceny przekaźnik to koszt surowców, staje się jasne, że to one decydują i o jakości, i o cenie’ czytamy w Elektroniku. Przychody szybko rosną W roku 2011 przychody firmy wyniosły 113 mln zł, a zysk netto to 6.9 mln zł. Dla porównania, w roku 2009 było to 65 mln zł oraz -11.2 mln zł. Kilka faktów o obecnej strukturze sprzedaży: • 65% produkcji Relpol trafia na eksport, w tym 90% do Europy Zachodniej • 40% produkcji to przekaźniki miniaturowe, kierowane na rynek elektroniki • 30% produkcji realizowana jest pod obcymi markami Relpol zatrudnia w polskich strukturach 470 osób, kolejne 300 zatrudnionych jest w zakładzie na Ukrainie. Źródło: Elektronik
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 12 2019 07:31 V14.7.10-2