reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Kornwa / Dreamstime Przemysł elektroniczny | 10 sierpnia 2012

Koszty produkcji AMOLED są dziesięć razy wyższe niż LCD

AMOLED (active-matrix organic light-emitting diode) stanowią bardzo obiecującą technologię dla wszystkich aplikacji wyświetlaczy. NPD DisplaySearch przewiduje, iż rynek ten wzrośnie niemal dziesięciokrotnie, z 2.3 mln m2 w roku 2012 do przeszło 22 mln m2 w roku 2016.

Obecnie AMOLED są stosowane w aplikacjach, wymagających niewielkich ekranów, takich jak smartfony. Jednak to odbiorniki TV mają stymulować szybki wzrost rynku. Równocześnie, jest bardzo wiele niewiadomych, jak dalece i jak szybko tego typu wyświetlacze utorują sobie drogę w przemyśle telewizyjnym. Według raportu NPD DisplaySearch, obecny koszt produkcji wyświetlacza TFT AMOLED o wymiarach 55’, stosującego białe OLED z kolorowymi filtrami, ośmiokrotnie przekracza koszty produkcji identycznego wyświetlacza w technologii TFT LCD. W przypadku AMOLED z zastosowaniem OLED RGB, koszty są nawet 10-krotnie wyższe. Wysoki koszt wytwarzania wynika przede wszystkim z niskiego poziomu produkcji oraz wysokich kosztów materiałów. Ze względu na większą dojrzałość procesu produkcyjnego, inaczej wzajemne relacje kosztów produkcji obu technologii kształtują się w przypadku małych wyświetlaczy. Przykładowo, produkcja wyświetlacza 4’ w technologii AMOLED kosztuje tylko 1.3 razy więcej, niż analogicznego wyświetlacza LCD. Samsung Display odniósł sukces w produkcji małych i średnich wyświetlaczy AMOLED ze względu na znaczne podniesienie wolumenu produkcji, nieomal dorównującego skali produkcji wyświetlaczy LCD. Rysunek: Różnice w kosztach produkcji wyświetlaczy AMOLED i LCD. © NPD DisplaySearch Wyjaśnienia: IGZO: indium gallium zinc oxide. WOLED: white OLED with color filters. LTPS: low temperature polysilicon. RGB: red, green, blue (direct emission) OLED.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 18 2019 10:52 V14.4.0-2