reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny |

Komunikujące się opony od Michelin

Dzięki chipom RFID, zamontowane w oponach MICHELIN X InCity™ czujniki TPMS umożliwią zdalny odczyt temperatury i ciśnienia w oponie i przez co pozwolą na stały monitoring kluczowych czynników wpływających na bezpieczeństwo jazdy.

W przypadku opon Michelin, łączących chipy RFID z systemem zdalnego pomiaru ciśnienia TPMS, wystarczy, że kierowca przejdzie obok pojazdu, by za pomocą elektronicznego czytnika zebrać kompletne i wiarygodne dane z systemu i pobrać z chipu RFID unikatowy numer identyfikacyjny opony. Badania wykazały, że sprawdzenie ciśnienia i stanu opon w autobusie lub ciężarówce zajmuje średnio 15 minut. Opony z RFID pozwalają zredukować ten czas do minimum, a to dzięki utworzeniu elektronicznego "łącza" między oponą, a systemem odbioru i przetwarzania danych dotyczących jej parametrów. Chipy RFID z pamięcią podzieloną na cztery obszary nie wymagają źródła zasilania, ponieważ czerpią energię z fal elektromagnetycznych wytwarzanych podczas odczytu danych. Mimo że pierwsze próby z przemysłowym wykorzystaniem technologii RFID podejmowano już w latach 50. XX wieku, to tak naprawdę technologia dopiero teraz zaczęła odgrywać istotną rolę, właśnie przy kompleksowym przekazywaniu danych z opony. Pracując nad doskonaleniem technologii, Michelin poświęcił 7 lat na badania, zużył niemal 50 tys. opon na 6 miliardach kilometrów przebytych po drogach na całym świecie. Innowacyjne opony mają swoją premierę na Letniej Olimpiadzie w Londynie. Wyposażono w nie miejskie autobusy, przez co organizatorzy imprezy chcieli zapewnić maksimum bezpieczeństwa przybyłym. Źródło: Michelin

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-2
reklama
reklama