reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Zelmer
Przemysł elektroniczny |

Zelmer podbija Rosję i Ukrainę

Pierwsze półrocze 2011 r. polski producent AGD, Zelmer może z pewnością zaliczyć do udanych. Udział w rynku rosyjskim wynosi obecnie 2,7%, zaś w rynku ukraińskim wzrósł o ponad 24% r/r, co uczyniło Zelmera liderem na tamtejszym rynku.

Grupa Zelmer osiągnął w pierwszym kwartale 281,8 mln PLN przychodów, co stanowi wzrost o 14% r/r. Zgodnie z założeniami przyjętej do realizacji strategii PROfit 2011-2013 w pierwszym półroczu 2011 r. dwucyfrowy wzrost sprzedaży Zelmera zrealizowany został w głównej mierze dzięki aktywnym działaniom na rynkach zagranicznych. Najwyższe wzrosty przychodów Grupa notuje w Rosji i na Ukrainie (odpowiednio o ponad 24% i 115% r/r). Zelmer odnotował w pierwszym półroczu niewielki, 1,3 % spadek sprzedaży krajowej r/r (dane skorygowane o sprzedaż do wydzielonych jednostek oraz najmy i dzierżawy) oraz 28% spadek EBITDA do poziomu 21,2 mln PLN. - W pierwszym półroczu 2011 r. po raz kolejny wzrosły ceny surowców do produkcji, poniesione zostały dodatkowe koszty związane z relokacją i uruchomieniem produkcji w nowym zakładzie a także wzrosły koszty nowej, holdingowej struktury grupy kapitałowej. Zmiana struktury organizacyjnej jest elementem strategii PROfit 2011-2013 i naturalną konsekwencją intensywnego rozwoju Zelmera. Powołaliśmy spółkę produkcyjną Zelmer PRO oraz spółkę Zelmer Market, której zadaniem jest intensyfikacja i koordynacja działań sprzedażowo - dystrybucyjno - marketingowych w krajach Europy Środkowo – Wschodniej, sprzedaż produktów pod marką Zelmer oraz marketing w kraju i zagranicą. Ponadto rozbudowujemy lokalne siły sprzedażowe, przede wszystkim w Rosji i na Ukrainie. Wszystkie te działania powodują wzrost kosztów funkcjonowania organizacji, ale są niezbędne dla jej dalszego rozwoju i budowy pozycji gracza numer jeden w regionie Europy Środkowej i Wschodniej – tłumaczy prezes Janusz Płocica.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama