reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemys艂 elektroniczny | 26 lipca 2011

Nowe katody dla baterii litowych

Ameryka艅scy naukowcy stworzyli nowe katody dla baterii litowych. Umo偶liwi膮 one wytworzenie baterii o du偶ej pojemno艣ci dla samochod贸w elektrycznych i hybrydowych - poinformowa艂 magazyn Technology Review.聽
Naukowcy ze Stanford University zajmowali si臋 badaniami nad bateriami litowymi. S艂ab膮 stron膮, uniemo偶liwiaj膮c膮 zwi臋kszenie ich pojemno艣ci, s膮 katody. Pojemno艣膰 katod litowo-fosforowo-偶elazowych (LiFePO4) to 170 mAh/g; w przypadku katod z warstwowych tlenk贸w metali wynosi ona 150 mAh/g. Natomiast anody grafitowe umo偶liwiaj膮 osi膮gni臋cie pojemno艣ci 370 mAh/g, a krzemowe - 4200 mAh/g. Zesp贸艂 naukowc贸w pod kierownictwem dr. Hailiang Wanga postanowi艂 skonstruowa膰 katody ze zwi膮zk贸w siarki. Aby nie rozpu艣ci艂y si臋 one w elektrolicie, badacze u偶yli nanocz膮stek siarki, kt贸rymi pokryli p艂ytki z polietylenoglikolu (PEG). Potem, aby zapewni膰 przewodnictwo elektryczne, umie艣cili na nich warstw臋 grafenu. Umo偶liwi艂o to zachowanie dobrego przewodnictwa i jednocze艣nie chroni艂o nanocz膮steczki siarki przed wyp艂ukaniem, zapewniaj膮c trwa艂o艣膰 akumulator贸w w czasie wielu cykli 艂adowania i roz艂adowania. Badaczom uda艂o si臋 wytworzy膰 katod臋 o pojemno艣ci 600 mAh/g i trwa艂o艣ci 100 cykli 艂adowania i roz艂adowania. Obecnie jednak przed zespo艂em stoi zadanie wyd艂u偶enia cyklu 偶ycia nowych katod ponad 100 cykli. Wed艂ug dr. Wanga, odkrycie umo偶liwi skonstruowanie nowych baterii litowych z katodami pomys艂u uczonych ze Stanford i krzemowymi anodami. B臋d膮 one mia艂y znacznie wi臋ksz膮 pojemno艣膰 i mo偶na je b臋dzie zastosowa膰 w zadaniach wymagaj膮cych du偶ej pojemno艣ci przy lekkich akumulatorach np. w samochodach hybrydowych i o nap臋dzie elektrycznym. 殴r贸d艂o: PAP - Nauka w Polsce
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 20 2019 12:04 V12.2.3-1