© Sony Ericsson
Przemysł elektroniczny |
Dwie marki telefonów komórkowych mogą zniknąć w 2012
Producenci bronią się rękoma i nogami i walczą o przetrwanie. Analitycy Wall Street przewidują jednak, że dwie marki mogą zniknąć już w przyszłym roku...
Na liście 10 marek, które mogą zniknąć w 2012 r. znajdziemy dwóch gigantów telefonii komórkowej.
Na miejscu szóstym uplasował się Sony Ericsson.
Sony i Ericsson założyli joint venture w 2001 r. i choć połączono rozpoznawalność marki Sony wśród konsumentów z wiedzą technologiczną i infrastrukturą Ericssona – Sony Ericsson jako całość nie potrafi walczyć z konkurencją o najszybciej rozwijający się rynek smartfonów.
Udział w rynku w 1Q/2011 był na poziomie 1,9%, a firma została wyprzedzona przez nowych graczy, takich jak HTC.
Plotki sugerują, że Sony może zrezygnować ze współpracy z Ericssonem i rebrandingować swoją działalność na rynku.
Na miejscu 10 znalazła się fińska Nokia.
Procentowo jej udział w rynku może wydawać się imponujący. Aż 25% jakie wygenerowano w 1Q/2011 wydaje się być satysfakcjonującym wynikiem. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że - zaledwie rok temu - udział w rynku wynosił ponad 31%, wydaje się, że fiński producent znajduje się w nie lada tarapatach.
Fińska firma nadal boryka się z problemami na rynku smartfonów i zdaje się odczuwać ogromną presję ze strony konkurentów.
Pogłoski mówią o możliwości przejęcia firmy przez Microsoft (choć oficjalnie zaprzeczył temu CEO firmy Nokia - Stephen Elop) lub inne firmy, takie jak HTC, Samsung, czy LG Electronics.