reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Samsung Electronics
Przemysł elektroniczny |

Samsung Electronics: wzrost sprzedaży w 1Q/11 dzięki półprzewodnikom

Przychody w wysokości 36,99 bln KRW (34,22 mld USD) i zysk operacyjny na poziomie 2,95 bln KRW (2,73 mld USD) to ostateczne wyniki finansowe firmy Samsung Electronics za I kwartał 2011 roku. Wzrost przychodów w I kwartale 2011 roku spowodowany był wysokimi wynikami sprzedaży sprzętu telekomunikacyjnego, półprzewodników, cyfrowych nośników danych oraz rozwiązań integrujących technologie cyfrowe.

W trzech pierwszych miesiącach bieżącego roku przychody koreańskiego giganta wyniosły 36,99 bln KRW (34,22 mld USD), co stanowi 7% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. W I kwartale tego roku spółka odnotowała skonsolidowany zysk netto na poziomie 2,78 bln KRW (2,57 mld USD). Jest to spadek o 30% w porównaniu z wynikami z 2010 roku. Skonsolidowany zysk operacyjny firmy za pierwszy kwartał 2011 roku wyniósł 2,95 bln KRW (2,73 mld USD). Ostateczne wyniki finansowe Samsung Electronics są zbliżone do prognozowanych. Z perspektywy poszczególnych obszarów działalności biznesowej firmy, wzrost przychodów w I kwartale 2011 roku spowodowany był wysokimi wynikami sprzedaży sprzętu telekomunikacyjnego, półprzewodników, cyfrowych nośników danych oraz rozwiązań integrujących technologie cyfrowe. Sprzedaż półprzewodników zwiększyła się o 12% w porównaniu z rokiem poprzednim. Główną przyczyną wzrostu był zwiększony popyt na pamięci NAND stosowane m.in. w smartfonach oraz tabletach. Wartość sprzedaży w segmencie rozwiązań telekomunikacyjnych wyniosła 10,64 bln KRW (9,84 mld USD). Spadek cen na rynku pamięci półprzewodnikowych oraz zmniejszenie rentowności produkcji paneli LCD i telewizorów negatywnie odbiły się na wynikach skonsolidowanego zysku netto firmy Samsung.  – W pierwszym kwartale 2011 roku mieliśmy do czynienia z niekorzystnymi uwarunkowaniami rynkowymi: wzrostem cen surowców, niepewnością na europejskich rynkach finansowych oraz niszczycielskim, również pod względem ekonomicznym, trzęsieniem ziemi w Japonii – powiedział Robert Yi, Wiceprezes firmy Samsung Electronics, Head of Samsung Electronics Investor Relations Team. – By stawić czoła wyzwaniom, będziemy zwiększać konkurencyjność kosztową poprzez migrację produkcji, wprowadzenie na rynek nowych modeli smartfonów i tabletów oraz koncentrację działań sprzedażowych wokół paneli LCD i telewizorów klasy premium. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, łączne wydatki inwestycyjne Samsung Electronics w 2011 roku mają wynieść 23 bln KRW (21,28 mld USD). W pierwszym kwartale 2011 na cele inwestycyjne przeznaczono 5,5 bln KRW (5,09 mld USD), co stanowi 24% planu rocznego. Smartfony i tablety utrzymają rynek półprzewodników Zgodnie z ogłoszonymi przez firmę Samsung Electronics wynikami finansowymi, zysk operacyjny w segmencie półprzewodników wyniósł w I kwartale 2011 roku 1,64 bln KRW (1,52 mld USD). Oznacza to spadek w porównaniu z wynikami za I kwartał 2010 roku, w którym zysk wynosił 1,96 bln KRW (1,81 mld USD). Przychody ze sprzedaży półprzewodników na poziomie 9,18 bln KRW (8,5 mld USD) oznaczają wzrost o 12% w skali rocznej. Przychody firmy Samsung ze sprzedaży pamięci wyniosły w I kwartale 2011 roku 5,87 bln KRW (5,43 mld USD), co w porównaniu z rokiem ubiegłym stanowi 5% wzrost. Zwiększenie przychodów w tym segmencie spowodowane jest głównie silnym popytem na pamięć DRAM do serwerów oraz pamięć o wysokiej gęstości zapisu dla smartfonów i tabletów. Wartość sprzedaży w segmencie systemów LSI firmy Samsung podwoiła się w porównaniu z wynikami za I kwartał 2010 roku i wyniosła 2,32 bln KRW (2,15 mld USD). Wzrost spowodowany jest rosnącym popytem na procesory dla smartfonów oraz czujniki obrazu. Masowa produkcja procesorów dwurdzeniowych, którą Samsung Electronics planuje uruchomić po wprowadzeniu na rynek własnej marki Exynos, dodatkowo wzmocni wiodącą pozycję koncernu w segmencie procesorów dla urządzeń mobilnych. Samsung prognozuje, że w drugim kwartale 2011 roku warunki biznesowe w kluczowym segmencie pamięci DRAM ulegną poprawie. Ze względu na częste wprowadzanie na rynek nowych modeli smartfonów i tabletów przez producentów, zwiększony popyt na pamięci NAND i systemy LSI powinien się utrzymać. Wzrost popularności zaawansowanych paneli LED W zakresie sprzedaży paneli telewizyjnych i wyświetlaczy firma Samsung Electronics zanotowała straty operacyjne rzędu 230 mld KRW (212,75 mln USD). Oznacza to 5% spadek wartości sprzedaży w tym segmencie w porównaniu z I kwartałem 2010 roku. W I kwartale 2011 roku światowy rynek zamówień na panele LCD skurczył się o 8% w porównaniu z ostatnimi trzema miesiącami 2010 roku. Spadek spowodowany był słabym popytem sezonowym, ostrożnym zarządzaniem zapasami przez producentów telewizorów oraz spadkiem wolumenu sprzedaży na rynku chińskim. Zmniejszenie liczby zamówień na panele telewizyjne w porównaniu z IV kwartałem 2010 roku zanotowała również firma Samsung Electronics. W porównaniu z wynikami za I kwartał 2010 roku liczba ta jednak wzrosła o około 10%. Wzrost dotyczył przede wszystkim zamówień na panele LED klasy high-end. Firma Samsung osiągnęła również 30% wzrost sprzedaży wyświetlaczy do tabletów. Zgodnie z prognozami firmy Samsung, popyt na panele LCD powinien znacznie wzrosnąć w drugiej połowie II kwartału 2011 roku. Wówczas producenci telewizorów rozpoczną uzupełnianie zapasów w ramach przygotowań do sezonu, w którym sprzedaż osiąga najwyższy wolumen. Samsung Electronics zapowiada zróżnicowanie oferty produktów oraz zwiększenie wydajności linii produkcyjnych w celu utrzymania rentowności produkcji w tym segmencie.  Wysokie wyniki sprzedaży smartfonów W I kwartale 2011 roku zysk operacyjny firmy Samsung Electronics ze sprzedaży sprzętu telekomunikacyjnego, w tym urządzeń mobilnych, wyniósł 1,43 bln KRW (1,32 mld USD). W tym segmencie firma zanotowała przychody na poziomie 10,64 bln KRW (9,84 mld USD). Oznacza to, że w I kwartale 2011 roku firma Samsung osiągnęła dodatnią marżę operacyjną w wysokości 13,5%. W I kwartale 2011 roku sprzedaż telefonów komórkowych firmy Samsung Electronics wyniosła łącznie 70 mln sztuk, co stanowi 14% spadek w porównaniu z I kwartałem 2010 roku. Jednak dzięki wysokim wynikom sprzedaży smartfonów oraz urządzeń mobilnych klasy high-end zwiększyła się średnia cena zbytu, a firma Samsung zanotowała wzrost zysku operacyjnego. W I kwartale 2011 roku sprzedaż smartfonów stanowiła 18% całkowitej sprzedaży telefonów komórkowych firmy Samsung. Dla porównania, w I kwartale ubiegłego roku ich udział wynosił zaledwie 4%. Samsung Electronics prognozuje jednocyfrowy wzrost popytu na urządzenia mobilne w II kwartale 2011 roku. W celu utrzymania wysokiej konkurencyjności swojej oferty, firma zapowiada wypuszczenie nowych urządzeń dostosowanych do różnorodnych wymagań rynku. W II kwartale 2011 roku Samsung wprowadzi na rynek nowy model telefonu GALAXY S II. Urządzenie ma być dostępne w sprzedaży u 140 dostawców usług mobilnych w 120 krajach. Samsung Electronics zapowiada również rozszerzenie oferty tabletów o nowy GALAXY Tab 10.1. Będzie to najcieńsze i najlżejsze urządzenie tego typu na rynku.  Samsung Electronics w dalszym ciągu będzie koncentrować się na rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej 4G, w szczególności sieci LTE (Long Term Evolution). Samsung planuje rozszerzyć swoją działalność w tym obszarze na rynkach azjatyckim i amerykańskim, na których komercjalizacja produktów LTE nabiera coraz szybszego tempa. Rozwiązania cyfrowe znów przynoszą zyski  W pierwszym kwartale 2011 roku zysk firmy Samsung Electronics ze sprzedaży cyfrowych nośników danych oraz rozwiązań integrujących technologie cyfrowe wyniósł 0,10 bln KRW (92,5 mln USD) przy przychodach o wartości 13,52 bln KRW (12,5 mld USD). Oznacza to, że po stracie odnotowanej w IV kwartale 2010 roku segment ten znów zaczął przynosić zyski.   W I kwartale 2011 roku liczba zamówień na płaskie panele telewizyjne firmy Samsung spadła o 31% do poziomu 8,8 mln sztuk w porównaniu z ostatnim kwartałem 2010 roku. Spadek spowodowany był słabym popytem sezonowym. Mimo to, Samsung osiągnął zysk w tym segmencie dzięki wzrostowi sprzedaży telewizorów LED, które obecnie stanowią 39% łącznego wolumenu sprzedaży telewizorów firmy. Wartość sprzedaży telewizorów LED firmy Samsung na rynkach wschodzących wzrosła o 420% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zgodnie z prognozami na pozostałe miesiące 2011 roku, wartość sprzedaży płaskich paneli telewizyjnych utrzyma się na tym samym poziome. Do końca 2011 roku popyt na płaskie panele telewizyjne firmy Samsung na rynkach wchodzących ma zwiększyć się do poziomu 55% całkowitego popytu na tego rodzaju urządzenia. W I kwartale 2011 roku, na rynkach wchodzących, firma Samsung zanotowała wzrost przychodów również w zakresie sprzedaży lodówek typu premium, pralek oraz klimatyzatorów. Wyniósł on 13% w porównaniu z I kwartałem roku ubiegłego. Samsung Electronics zapowiada dalsze wprowadzanie na rynek nowych produktów typu premium oraz rozwiązań ekologicznych oraz jednoczesne zwiększenie wydajności globalnej produkcji tego typu urządzeń. Źródło: Samsung

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-2
reklama
reklama