reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Samsung Electronics Przemys艂 elektroniczny | 16 maja 2011

Samsung Electronics: wzrost sprzeda偶y w 1Q/11 dzi臋ki pó艂przewodnikom

Przychody w wysoko艣ci 36,99 bln KRW (34,22 mld USD) i zysk operacyjny na poziomie 2,95 bln KRW (2,73 mld USD) to ostateczne wyniki finansowe firmy Samsung Electronics za I kwarta艂 2011 roku. Wzrost przychod贸w w I聽kwartale 2011 roku spowodowany by艂 wysokimi wynikami sprzeda偶y sprz臋tu telekomunikacyjnego, p贸艂przewodnik贸w, cyfrowych no艣nik贸w danych oraz rozwi膮za艅 integruj膮cych technologie cyfrowe.
W聽trzech pierwszych miesi膮cach bie偶膮cego roku przychody korea艅skiego giganta wynios艂y 36,99 bln KRW (34,22 mld USD), co stanowi 7% wzrost w por贸wnaniu z rokiem ubieg艂ym. W I kwartale tego roku sp贸艂ka odnotowa艂a skonsolidowany zysk netto na poziomie 2,78 bln KRW (2,57 mld USD). Jest to spadek o 30% w por贸wnaniu z wynikami z 2010 roku. Skonsolidowany zysk operacyjny firmy za pierwszy kwarta艂 2011 roku wyni贸s艂 2,95 bln KRW (2,73 mld USD). Ostateczne wyniki finansowe Samsung Electronics s膮 zbli偶one do prognozowanych. Z perspektywy poszczeg贸lnych obszar贸w dzia艂alno艣ci biznesowej firmy, wzrost przychod贸w w I聽kwartale 2011 roku spowodowany by艂 wysokimi wynikami sprzeda偶y sprz臋tu telekomunikacyjnego, p贸艂przewodnik贸w, cyfrowych no艣nik贸w danych oraz rozwi膮za艅 integruj膮cych technologie cyfrowe. Sprzeda偶 p贸艂przewodnik贸w zwi臋kszy艂a si臋 o 12% w por贸wnaniu z rokiem poprzednim. G艂贸wn膮 przyczyn膮 wzrostu by艂 zwi臋kszony popyt na pami臋ci NAND stosowane m.in. w smartfonach oraz tabletach. Warto艣膰 sprzeda偶y w segmencie rozwi膮za艅 telekomunikacyjnych wynios艂a 10,64 bln KRW (9,84 mld USD). Spadek cen na rynku pami臋ci p贸艂przewodnikowych oraz zmniejszenie rentowno艣ci produkcji paneli LCD i telewizor贸w negatywnie odbi艂y si臋 na wynikach skonsolidowanego zysku netto firmy Samsung.聽 鈥撀W pierwszym kwartale 2011 roku mieli艣my do czynienia z niekorzystnymi uwarunkowaniami rynkowymi: wzrostem cen surowc贸w, niepewno艣ci膮 na europejskich rynkach finansowych oraz niszczycielskim, r贸wnie偶 pod wzgl臋dem ekonomicznym, trz臋sieniem ziemi w Japonii 鈥 powiedzia艂 Robert Yi, Wiceprezes firmy Samsung Electronics, Head of Samsung Electronics Investor Relations Team. 鈥 By stawi膰 czo艂a wyzwaniom, b臋dziemy zwi臋ksza膰 konkurencyjno艣膰 kosztow膮 poprzez migracj臋 produkcji, wprowadzenie na rynek nowych modeli smartfon贸w i tablet贸w oraz koncentracj臋 dzia艂a艅 sprzeda偶owych wok贸艂 paneli LCD i telewizor贸w klasy premium. Zgodnie z wcze艣niejszymi zapowiedziami, 艂膮czne wydatki inwestycyjne Samsung Electronics w 2011 roku maj膮 wynie艣膰 23 bln KRW (21,28 mld USD). W pierwszym kwartale 2011 na cele inwestycyjne przeznaczono 5,5 bln KRW (5,09 mld USD), co stanowi 24% planu rocznego. Smartfony i tablety utrzymaj膮 rynek p贸艂przewodnik贸w Zgodnie z og艂oszonymi przez firm臋 Samsung Electronics wynikami finansowymi, zysk operacyjny w segmencie p贸艂przewodnik贸w wyni贸s艂 w I kwartale 2011 roku 1,64 bln KRW (1,52 mld USD). Oznacza to spadek w por贸wnaniu z wynikami za I kwarta艂 2010 roku, w kt贸rym zysk wynosi艂 1,96 bln KRW (1,81 mld USD). Przychody ze sprzeda偶y p贸艂przewodnik贸w na poziomie 9,18 bln KRW (8,5 mld USD) oznaczaj膮 wzrost o 12% w skali rocznej. Przychody firmy Samsung ze sprzeda偶y pami臋ci wynios艂y w I kwartale 2011 roku 5,87 bln KRW (5,43 mld USD), co w por贸wnaniu z rokiem ubieg艂ym stanowi 5% wzrost. Zwi臋kszenie przychod贸w w tym segmencie spowodowane jest g艂贸wnie silnym popytem na pami臋膰 DRAM do serwer贸w oraz pami臋膰 o wysokiej g臋sto艣ci zapisu dla smartfon贸w i tablet贸w. Warto艣膰 sprzeda偶y w segmencie system贸w LSI firmy Samsung podwoi艂a si臋 w por贸wnaniu z聽wynikami za I kwarta艂 2010 roku i wynios艂a 2,32 bln KRW (2,15 mld USD). Wzrost spowodowany jest rosn膮cym popytem na procesory dla smartfon贸w oraz czujniki obrazu. Masowa produkcja procesor贸w dwurdzeniowych, kt贸r膮 Samsung Electronics planuje uruchomi膰 po wprowadzeniu na rynek w艂asnej marki Exynos, dodatkowo wzmocni wiod膮c膮 pozycj臋 koncernu w segmencie procesor贸w dla urz膮dze艅 mobilnych. Samsung prognozuje, 偶e w drugim kwartale 2011 roku warunki biznesowe w kluczowym segmencie pami臋ci DRAM ulegn膮 poprawie. Ze wzgl臋du na cz臋ste wprowadzanie na rynek nowych modeli smartfon贸w i tablet贸w przez producent贸w, zwi臋kszony popyt na pami臋ci NAND i systemy LSI powinien si臋 utrzyma膰. Wzrost popularno艣ci zaawansowanych paneli LED W zakresie sprzeda偶y paneli telewizyjnych i wy艣wietlaczy firma Samsung Electronics zanotowa艂a straty operacyjne rz臋du 230 mld KRW (212,75 mln USD). Oznacza to 5% spadek warto艣ci sprzeda偶y w tym segmencie w por贸wnaniu z I kwarta艂em 2010 roku. W I kwartale 2011 roku 艣wiatowy rynek zam贸wie艅 na panele LCD skurczy艂 si臋 o 8% w por贸wnaniu z ostatnimi trzema miesi膮cami 2010 roku. Spadek spowodowany by艂 s艂abym popytem sezonowym, ostro偶nym zarz膮dzaniem zapasami przez producent贸w telewizor贸w oraz spadkiem wolumenu sprzeda偶y na rynku chi艅skim. Zmniejszenie liczby zam贸wie艅 na panele telewizyjne w por贸wnaniu z聽IV聽kwarta艂em 2010 roku zanotowa艂a r贸wnie偶 firma Samsung Electronics. W por贸wnaniu z聽wynikami za I kwarta艂 2010 roku liczba ta jednak wzros艂a o oko艂o 10%. Wzrost dotyczy艂 przede wszystkim zam贸wie艅 na panele LED klasy high-end. Firma Samsung osi膮gn臋艂a r贸wnie偶 30% wzrost sprzeda偶y wy艣wietlaczy do tablet贸w. Zgodnie z prognozami firmy Samsung, popyt na panele LCD powinien znacznie wzrosn膮膰 w drugiej po艂owie II kwarta艂u 2011 roku. W贸wczas producenci telewizor贸w rozpoczn膮 uzupe艂nianie zapas贸w w聽ramach przygotowa艅 do sezonu, w kt贸rym sprzeda偶 osi膮ga najwy偶szy wolumen. Samsung Electronics zapowiada zr贸偶nicowanie oferty produkt贸w oraz zwi臋kszenie wydajno艣ci linii produkcyjnych w celu utrzymania rentowno艣ci produkcji w tym segmencie.聽 Wysokie wyniki sprzeda偶y smartfon贸w W I kwartale 2011 roku zysk operacyjny firmy Samsung Electronics ze sprzeda偶y sprz臋tu telekomunikacyjnego, w tym urz膮dze艅 mobilnych, wyni贸s艂 1,43 bln KRW (1,32 mld USD). W tym segmencie firma zanotowa艂a przychody na poziomie 10,64 bln KRW (9,84 mld USD). Oznacza to, 偶e w I聽kwartale 2011 roku firma Samsung osi膮gn臋艂a dodatni膮 mar偶臋 operacyjn膮 w wysoko艣ci 13,5%. W I kwartale 2011 roku sprzeda偶 telefon贸w kom贸rkowych firmy Samsung Electronics wynios艂a 艂膮cznie 70 mln sztuk, co stanowi 14% spadek w por贸wnaniu z I kwarta艂em 2010 roku. Jednak dzi臋ki wysokim wynikom sprzeda偶y smartfon贸w oraz urz膮dze艅 mobilnych klasy high-end zwi臋kszy艂a si臋 艣rednia cena zbytu, a firma Samsung zanotowa艂a wzrost zysku operacyjnego. W I kwartale 2011 roku sprzeda偶 smartfon贸w stanowi艂a 18% ca艂kowitej sprzeda偶y telefon贸w kom贸rkowych firmy Samsung. Dla por贸wnania, w I kwartale ubieg艂ego roku ich udzia艂 wynosi艂 zaledwie 4%. Samsung Electronics prognozuje jednocyfrowy wzrost popytu na urz膮dzenia mobilne w II kwartale 2011 roku. W celu utrzymania wysokiej konkurencyjno艣ci swojej oferty, firma zapowiada wypuszczenie nowych urz膮dze艅 dostosowanych do r贸偶norodnych wymaga艅 rynku. W聽II聽kwartale 2011 roku Samsung wprowadzi na rynek nowy model telefonu GALAXY S II. Urz膮dzenie ma by膰 dost臋pne w sprzeda偶y u 140 dostawc贸w us艂ug mobilnych w 120 krajach. Samsung Electronics zapowiada r贸wnie偶 rozszerzenie oferty tablet贸w o nowy GALAXY Tab 10.1. B臋dzie to najcie艅sze i najl偶ejsze urz膮dzenie tego typu na rynku.聽 Samsung Electronics w dalszym ci膮gu b臋dzie koncentrowa膰 si臋 na rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej 4G, w szczeg贸lno艣ci sieci LTE (Long Term Evolution). Samsung planuje rozszerzy膰 swoj膮 dzia艂alno艣膰 w tym obszarze na rynkach azjatyckim i ameryka艅skim, na kt贸rych komercjalizacja produkt贸w LTE nabiera coraz szybszego tempa. Rozwi膮zania cyfrowe zn贸w przynosz膮 zyski聽 W pierwszym kwartale 2011 roku zysk firmy Samsung Electronics ze sprzeda偶y cyfrowych no艣nik贸w danych oraz rozwi膮za艅 integruj膮cych technologie cyfrowe wyni贸s艂 0,10 bln KRW (92,5 mln USD) przy przychodach o warto艣ci 13,52 bln KRW (12,5 mld USD). Oznacza to, 偶e po stracie odnotowanej w IV聽kwartale 2010 roku segment ten zn贸w zacz膮艂 przynosi膰 zyski.聽聽 W I kwartale 2011 roku liczba zam贸wie艅 na p艂askie panele telewizyjne firmy Samsung spad艂a o 31% do poziomu 8,8 mln sztuk w por贸wnaniu z ostatnim kwarta艂em 2010 roku. Spadek spowodowany by艂 s艂abym popytem sezonowym. Mimo to, Samsung osi膮gn膮艂 zysk w tym segmencie dzi臋ki wzrostowi sprzeda偶y telewizor贸w LED, kt贸re obecnie stanowi膮 39% 艂膮cznego wolumenu sprzeda偶y telewizor贸w firmy. Warto艣膰 sprzeda偶y telewizor贸w LED firmy Samsung na rynkach wschodz膮cych wzros艂a o 420% w聽por贸wnaniu z rokiem ubieg艂ym. Zgodnie z prognozami na pozosta艂e miesi膮ce 2011 roku, warto艣膰 sprzeda偶y p艂askich paneli telewizyjnych utrzyma si臋 na tym samym poziome. Do ko艅ca 2011 roku popyt na p艂askie panele telewizyjne firmy Samsung na rynkach wchodz膮cych ma zwi臋kszy膰 si臋 do poziomu 55% ca艂kowitego popytu na tego rodzaju urz膮dzenia. W I kwartale 2011 roku, na rynkach wchodz膮cych, firma Samsung zanotowa艂a wzrost przychod贸w r贸wnie偶 w zakresie sprzeda偶y lod贸wek typu premium, pralek oraz klimatyzator贸w. Wyni贸s艂 on 13% w por贸wnaniu z I kwarta艂em roku ubieg艂ego. Samsung Electronics zapowiada dalsze wprowadzanie na rynek nowych produkt贸w typu premium oraz rozwi膮za艅 ekologicznych oraz jednoczesne zwi臋kszenie wydajno艣ci globalnej produkcji tego typu urz膮dze艅. 殴r贸d艂o: Samsung
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 15 2019 09:57 V12.1.1-2