reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Samsung Przemysł elektroniczny | 22 kwietnia 2011

Spadek na rynku AGD w Polsce aż o 11%

Producenci AGD spodziewali się wzrostu na rynku w pierwszym kwartale 2011 r. Tymczasem pod względem wartości udało się zaledwie utrzymać poziom z 2010 r. i to wyłącznie dzięki podwyżce cen produktów o 3-5%.

Producenci prognozują, że kolejne miesiące będą jeszcze gorsze. Już od lutego 2011 r. obserwujemy spadek popytu na rynku AGD. O ile dzięki sprzedaży 4.3 mln urządzeń za łączną kwotę 3.8 mld zł udało się zakończyć rok 2010 na plusie, o tyle rok 2011 może zakończyć się stratą. - Sprzedaż AGD pod względem wartości i ilości zmalała o ponad 11 % w porównaniu z rokiem poprzednim – mówi Wojciech Konecki z organizacji CECED zrzeszającej producentów sprzętu gospodarstwa domowego. Sami producenci zrobią wszystko by koniec 2011 roku był przynajmniej na tym samym poziomie co rok 2010. Wydaje się, że będzie to bardzo trudne. Ceny AGD rosną, a sprzedaż w ujęciu ilościowym znacznie spadła. - Mamy nadzieję, że wartość rynku utrzyma się na poziomie roku ubiegłego – mówi Andrzej Maślak z BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego. Jak podają eksperci, sprzedaż dużego AGD cofnęła się do poziomu sprzed 4-5 lat. Źródło: Rzeczpospolita
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2019 07:25 V13.2.0-2