reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© AMD Przemysł elektroniczny | 25 marca 2011

Intel i AMD: są rzeczy, które nigdy się nie zmieniają

W czasach ciągłych zmian w sektorze elektroniki, jedna rzecz pozostaje wciąż taka sama: udziały rynkowe Intel oraz Advanced Micro Devices (AMD) w roku 2010 pozostały niemal bez zmian.

Intel zakończył rok 2010 z udziałem a poziomie 81.0% w globalnym rynku mikroprocesorów, o 0.4 p.p. więcej niż w roku 2009. Z kolei AMD zdobył 11.4% udziału, o 0.8 p.p. mniej niż rok wcześniej. Obroty światowego rynku mikroprocesorów wzrosły w roku 2010 o 25% i osiągnęły poziom 40 mld USD. W roku 2009 rynek odnotował spadek o 6%. © IHS iSuppli Rynek mikroprocesorów tradycyjnie jest zdominowany przez sprzedaż Intel’a i AMD produktów klasy X86 na rynek PC. Jednak, w roku 2010, pojawił się też nowy, ważny segment: rynek tabletów, zdominowany z kolei przez iPad, który sam zaprojektował procesor i zlecił jego produkcję Samsung Electronics. IHS iSuppli informuje, iż sprzedaż tabletów z zera w roku 2009 skoczyła do poziomu 17.4 mln sztuk w roku 2010. Co więcej, do roku 2015, rynek ten ma rozwinąć się do poziomu 240 mln sztuk. W rezultacie, to właśnie ten segment stanowi największy motor rozwoju rynku mikroprocesorów, nie tylko stwarzając okazje dla nowych graczy (Samsung), lecz stanowiąc też nowe wyzwanie dla tuzów rynku, AMD i Intel. Tymczasem, technologia mikroprocesorowa w roku 2010 przeżyła fundamentalną zmianę, a to za sprawą pojawienia się procesorów typu GEM, stosowanych w tzw. ‘głównym nurcie’ rynku, czyli laptopach i desktopach. Obaj główni gracze próbują zająć dominującą pozycję w tym segmencie, który stanowi już jedną trzecią całości rynku.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
May 21 2019 21:58 V13.3.9-2