reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© AMD Przemys艂 elektroniczny | 25 marca 2011

Intel i AMD: s膮 rzeczy, które nigdy si臋 nie zmieniaj膮

W czasach ci膮g艂ych zmian w sektorze elektroniki, jedna rzecz pozostaje wci膮偶 taka sama: udzia艂y rynkowe Intel oraz Advanced Micro Devices (AMD) w roku 2010 pozosta艂y niemal bez zmian.
Intel zako艅czy艂 rok 2010 z udzia艂em a poziomie 81.0% w globalnym rynku mikroprocesor贸w, o 0.4 p.p. wi臋cej ni偶 w roku 2009. Z kolei AMD zdoby艂 11.4% udzia艂u, o 0.8 p.p. mniej ni偶 rok wcze艣niej. Obroty 艣wiatowego rynku mikroprocesor贸w wzros艂y w roku 2010 o 25% i osi膮gn臋艂y poziom 40 mld USD. W roku 2009 rynek odnotowa艂 spadek o 6%. 漏 IHS iSuppli Rynek mikroprocesor贸w tradycyjnie jest zdominowany przez sprzeda偶 Intel鈥檃 i AMD produkt贸w klasy X86 na rynek PC. Jednak, w roku 2010, pojawi艂 si臋 te偶 nowy, wa偶ny segment: rynek tablet贸w, zdominowany z kolei przez iPad, kt贸ry sam zaprojektowa艂 procesor i zleci艂 jego produkcj臋 Samsung Electronics. IHS iSuppli informuje, i偶 sprzeda偶 tablet贸w z zera w roku 2009 skoczy艂a do poziomu 17.4 mln sztuk w roku 2010. Co wi臋cej, do roku 2015, rynek ten ma rozwin膮膰 si臋 do poziomu 240 mln sztuk. W rezultacie, to w艂a艣nie ten segment stanowi najwi臋kszy motor rozwoju rynku mikroprocesor贸w, nie tylko stwarzaj膮c okazje dla nowych graczy (Samsung), lecz stanowi膮c te偶 nowe wyzwanie dla tuz贸w rynku, AMD i Intel. Tymczasem, technologia mikroprocesorowa w roku 2010 prze偶y艂a fundamentaln膮 zmian臋, a to za spraw膮 pojawienia si臋 procesor贸w typu GEM, stosowanych w tzw. 鈥榞艂贸wnym nurcie鈥 rynku, czyli laptopach i desktopach. Obaj g艂贸wni gracze pr贸buj膮 zaj膮膰 dominuj膮c膮 pozycj臋 w tym segmencie, kt贸ry stanowi ju偶 jedn膮 trzeci膮 ca艂o艣ci rynku.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 22 2019 14:26 V12.2.6-2