reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Samsung Przemys┼é elektroniczny | 14 marca 2011

Rynek AGD traci; liderzy zyskuj─ů

Jak wynika z najnowszych danych Gfk, warto┼Ť─ç sprzeda┼╝y du┼╝ego AGD w Polsce w 2010 r. spad┼éa o 10,7%, do poziomu 4,2 mld z┼é. W uj─Öciu ilo┼Ťciowym, sprzeda┼╝ spad┼éa do 3,5 mln sztuk, czyli o 5,8%. Amica Wronki jest liderem sprzeda┼╝y na polskim rynku w uj─Öciu ilo┼Ťciowym, a Electrolux, w uj─Öciu warto┼Ťciowym.
- W najbli┼╝szych latach spodziewamy si─Ö, ┼╝e rynek AGD zacznie rosn─ů─ç. Od 2012 r. prognozujemy spadek bezrobocia, wi─Öc wzro┼Ťnie sk┼éonno┼Ť─ç Polak├│w do wydawania, tak┼╝e na domowy sprz─Öt. Dotyczy to zw┼éaszcza du┼╝ego. W wielu polskich domach pracuj─ů cho─çby lod├│wki starszych generacji, zu┼╝ywaj─ůce znacznie wi─Öcej energii ni┼╝ te produkowane obecnie - powiedzia┼é ÔÇ×RzeczpospolitejÔÇŁ Wojciech Orszewski, analityk z Euromonitor International. Pomimo spadku sprzeda┼╝y AGD w Polsce, liderzy wydaj─ů si─Ö by─ç zadowoleni. Rok 2010 na pewno zaliczy do udanych Amica Wronki, kt├│rej udzia┼é w rynku w uj─Öciu ilo┼Ťciowym stanowi 16,1% oraz 13,2% w uj─Öciu warto┼Ťciowym co oznacza wzrost w obu przypadkach o 0,1% w por├│wnaniu do roku 2009. - W tym roku planujemy dalszy rozw├│j, dwucyfrowy wzrost skonsolidowanej sprzeda┼╝y oraz podwojenie zysku operacyjnego w stosunku do wynik├│w za 2010 r. ÔÇô m├│wi ÔÇ×RzeczpospolitejÔÇŁ Jacek Rutkowski, prezes Amiki. Sprzeda┼╝ szwedzkiego Electroluxa zwi─Ökszy┼éa┬ási─Ö a┼╝ o 1,2% i wynios┼éa 13,2% w uj─Öciu ilo┼Ťciowym daj─ůc mu pozycj─Ö wicelidera oraz 13,8% w uj─Öciu warto┼Ťciowym plasuj─ůc go na pierwszym miejscu w rankingu. - W trudniejszych czasach mo┼╝na zazwyczaj zaobserwowa─ç dwa trendy. Klienci staj─ů si─Ö znacznie bardziej wra┼╝liwi na cen─Ö i szukaj─ů ta┼äszych propozycji. Z drugiej stawiaj─ů na marki, kt├│rym szczeg├│lnie ufaj─ů. Na pozycj─Ö lidera w warto┼Ťci sprzeda┼╝y konsekwentnie pracowali┼Ťmy od paru lat, rozbudowuj─ůc ofert─Ö produktow─ů i inwestuj─ůc - m├│wi Adam Cich, dyrektor generalny oddzia┼éu handlowego Electrolux Poland. Inni producenci zapowiadaj─ů dalsz─ů walk─Ö o klient├│w. W┼éoski Indesit opanowa┼é 9,8% rynku w uj─Öciu ilo┼Ťciowym oraz 9,6%, je┼Ťli chodzi o warto┼Ť─ç sprzeda┼╝y. Samsung zwi─Ökszy┼é sw├│j udzia┼é w rynku o 0,7% do poziomu 4,7%; LG o 0,4% do poziomu 3,2%. Sumuj─ůc udzia┼éy poszczeg├│lnych marek, Bosch i Siemens posiada ┼é─ůcznie 18,7% udzia┼éu w uj─Öciu warto┼Ťciowym oraz 14,8% w ilo┼Ťciowym i jest liderem rynku pod wzgl─Ödem warto┼Ťci sprzeda┼╝y. ┼╣r├│d┼éo: Rzeczpospolita
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
February 21 2019 14:28 V12.2.5-1