reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny |

Wywiad z Matthias’em Lindhe, Vice Prezesem Flextronics (część 2)

Evertiq miał przyjemność rozmawiać Mattias’em Lindhe, Vice Prezesem Flextronics SBS, o kierunkach rozwoju branży EMS. Lider rynku przewiduje, iż przyszłością europejskiego przemysłu EMS będzie High Level Assembly. Flextronics będzie skupiał się na swoich operacjach i rozwijał obecność w Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Pierwsza część wywiadu została zaprezentowana 4 grudnia 2008 Jaki rodzaj produkcji Flextronics będzie oferował w Europie w przyszłości ? Wszystko coraz bardziej ewoluuje w stronę czegoś, co nazywamy HLA (High Level Assembly). Tu rodzaj produkcji, na którym się skupiamy. Tradycyjnie, jesteśmy mocni w montażu PCB. PCBA w dalszym ciągu będzie naszym kluczowym obszarem działań, lecz jako iż wielkoseryjne produkty w dalszym ciągu migrują do regionów o niższych kosztach, odbędzie się to poprzez coraz większą dywersyfikację produktów. Jako iż klienci wykazują tendencję do zlecania firmom takim jak Flextronics budowy kompletnego produktu, prace PCBA będą zmieniały się w konfigurację systemu. To jest przyszłość dla Europy. Jest to również powiązane z naszą zdolnością niesienia pomocy klientom w zbliżeniu się do rynku końcowego odbiorcy; pomagamy klientom w rozwiązaniach logistycznych i świadczymy więcej usług posprzedażowych. Zwykle mówimy, że jesteśmy jedyną firmą, będącą w stanie zaoferować wszystko – od projektowania do usług pospredażowych. Jaki typ produkcji ma najlepsze perspektywy na europejskich rynkach? High Level Assembly (HLA) jest jedną ze strategii przyszłości dla Europy. Flextronics ma coś, co nazywamy ‘Value Proposition’ i co jak wierzymy pozwoli nam kontynuować strategię dywersyfikacji klientów. Konkretnie koncepcja ‘Value Proposition’ polega na tym, iż próbujemy dostosować się do naszych klientów. Jeśli nam się to uda, będziemy produkować cały wyrób, nawet komponenty; produkujemy możliwie blisko rynków końcowych i dostarczamy produkt wszystkim klientom tak szybko, jak to jest możliwie. We wszystkim rozchodzi się o koszt kapitału. Nasi klienci chcą mieć możliwie mało zainwestowanego kapitału, na krótki okres czasu, tak więc w przypadku wielu dużych systemów [dostaw], większy sens ma lokalna produkcja w Europie, niż wielotygodniowe oczekiwanie na kontener płynący z innych części świata. Logistyka jest częścią naszej oferty. EMS dla nas to nie tylko elektronika, tylko naprawdę usługi produkcji - wszystkie usługi, które są związane z elektroniką - począwszy od zakupu komponentów, do wysyłki końcowego produktu. […] Redukcja kosztów frachtu, zużycia paliwa, podróży staje się centrum uwagi, zarówno z perspektywy ochrony środowiska, jak i z punktu widzenia kosztów. Myślę, że jest to kierunek w którym podążamy. Czy Flextronics planuje zredukować lub zrestrukturyzować europejskie operacje w perspektywie 3-5 lat ? Ponownie, jest to kwestia dostosowania. Ciągle próbujemy adaptować się do warunków rynkowych. Jeśli będziemy potrzebowali wzrostu – będziemy rosnąć, jeśli zajdzie potrzeba okrojenia operacji – zrobimy to. Jaki udział posiada rynek europejski w globalnych przychodach Flextronics? Europejska produkcja stanowi około 25% obrotu Flextronics. Globalna sprzedaż jest równa około 35 mld USD, tak więc z Europy płynie do nas duża ilość pieniędzy. Czy Flextronics planuje zwiększenie personelu w Europie? Kluczowe funkcje potrzebne są zawsze. Jeśli skupiamy się na jakiś obszarach lub regionach, potrzebujemy się wzmocnić. Adaptujemy się do potrzeb rynku: kiedy rynek potrzebuje X, wtedy zdobywamy zasoby X i tak dalej. Czy Flextronics został dotknięty przez globalne spowolnienie gospodarcze? Tak, widzimy jego efekty zarówno wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz. Lecz co jest dobre w pracy dla Flextronics to fakt, iż ‘sami kierujemy samochodem’ - sami kierujemy naszym losem. Nasze kierownictwo pracuje ciężko i wyjdziemy z tego mocniejsi niż kiedykolwiek. Mamy też bardzo mocną pozycje gotówkową. Zauważamy [kryzys], lecz jesteśmy na tyle skoncentrowani, iż powinniśmy wyjść z tej ‘ekonomicznej zimy’ mocniejsi niż kiedykolwiek, z większą ilością zadowolonych klientów. Kiedy pozostajesz silnym w trudnych czasach, możesz użyć tej siły do pozyskania nowych klientów. Mamy procedury, mamy personel i kapitał, niezbędne aby ‘przepłynąć’ przez recesję. Czy widzi Pan różnicę w pracy Flextronics, przed i po przejęciu Solectron? Przejęliśmy Solectron, ponieważ nasze operacje doskonale pasowały do siebie - z perspektywy pozycji rynkowych, zdolności produkcyjnych czy bazy klientów. Było to perfekcyjne dopasowanie, pod względem lokalizacji zakładów produkcyjnych, klientów czy oferowanych możliwości. Dywizja SBS jest silniejsza po przejęciu Solectron, podobnie jak reszta Flextronics. Mamy lepszą pozycję rynkową z dodatkowymi zakładami w Japonii, Singapurze i Bay Area, jako częściami globalnej sieci SBS. Wiele nauczyliśmy się również od naszych kolegów w dziedzinach łańcucha dostaw, technik produkcji czy procesów, co zostało w pełni wdrożone w naszych zakładach. Nasi klienci też to zauważają, mówiąc nam w jakim stopniu polepszyły się nasze usługi. Generalnie, wierzymy iż nasza ‘Value Proposition’ uległa poprawie, a nasz sukces na rynkach lokalnych potwierdza to. evertiq wyraża podziękowania dla Pana Mattias’a Lindhe oraz wszystkich innych pracowników Flextronics, którzy pomogli w opracowaniu wywiadu

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama