Continental wyodrębni dział dostaw części samochodowych?
Firma Continental chce oddzielić się od swojego słabnącego działu zaopatrzenia branży motoryzacyjnej. Dział motoryzacyjny, obejmujący elektronikę, hamulce i wyposażenie wnętrz, ma zostać sprzedany na giełdzie w ramach tzw. czystego spin-off. Decyzja ta została podjęta przez zarząd kierowany przez Nikolaja Setzera.
Continental już w sierpniu ogłosił, że rozważa ten krok, a tym samym podział firmy. Rada nadzorcza i doroczne walne zgromadzenie muszą jeszcze zatwierdzić plan w przyszłym roku, donosi dpa. Podział powinien zostać zakończony do końca 2025 roku.
W ostatnich latach Continental wielokrotnie znajdował się na minusie. Działo się tak nawet przed kiepską sytuacją, która dopadła branżę dostawców dla producentów samochodów. Obecnie koncern Continental realizuje rygorystyczny scenariusz redukcji kosztów. Celem zmniejszenie kosztów r/r o 400 mln euro - począwszy od 2025 r.
Aby to osiągnąć, Grupa zlikwiduje około 5 400 miejsc pracy w dziale administracji. Oszczędności dotkną też działy badań i rozwoju, co w sumie spowoduje likwidację 7 150 miejsc pracy.
W przypadku czystego spin-offu akcjonariusze otrzymują po prostu nowe udziały w wydzielanej części i mogą zdecydować, czy pozostać w firmie, czy sprzedać swoje udziały. Firma nie otrzymuje żadnych pieniędzy z takiego procesu.
Historia lubi się powtarzać. Lata temu Continental podjął taką samą decyzję względem działu produkującego układy napędowe. Przejęła je firma Vitesco, która wykupiła akcje na giełdzie poprzez wydzielenie.