reklama
reklama
reklama
reklama
© Stock
Biznes |

Francja i Niemcy chcą wzmocnić produkcję baterii

Mniej baterii litowo-jonowych z Chin, ale zwiększona produkcja w Europie. To wszystko w ramach projektu HiPoBat (High Power Batteries). Niemieccy i francuscy naukowcy pracują nad rozwojem wysokowydajnych baterii półprzewodnikowych - w tym tych bez litu. Mogłyby one zwiększyć prędkość ładowania, bezpieczeństwo i wpłynąć na zrównoważony rozwój pojazdów elektrycznych.

„Jesteśmy w tyle za naszymi konkurentami w Europie, jeśli chodzi o rozwój baterii półprzewodnikowych. Ale wciąż mamy duże możliwości, ponieważ rynek ten jest młody” - powiedział Patrice Simon, badacz materiałów z Uniwersytetu w Tuluzie.

Baterie półprzewodnikowe wykonane z sodu są uważane za tańsze i bezpieczniejsze niż baterie litowo-jonowe. Można je również ładować znacznie szybciej - w około pół godziny zamiast dwóch godzin - podkreślił Simon. Jednak nadal pozostają w tyle pod względem wydajności, co oznacza, że nie mogą przechowywać tyle energii co inne baterie.

Projekt HiPoBat jest finansują Niemcy - tamtejszy rząd dofinansował inicjatywę w kwocie około dziesięciu milionów euro. Kolejne siedem dołożył rząd francuski. Jeżeli projekt okaże się sukcesem to być może europejski przemysł samochodowy będzie mógł chociaż po części uniezależnić się do dostaw baterii z Chin.

Niemiecki rząd zainwestował około miliarda euro w badania nad bateriami w ciągu ostatnich 15 lat - ostatnio około 150 milionów euro rocznie.


Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB December 19 2024 15:25 V23.4.1-2