reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Mercedes Benz
Przemysł elektroniczny |

Mercedes-Benz z zakładem recyclingu akumulatorów

Mercedes-Benz otworzył pierwszy w Europie zakład recyklingu akumulatorów w Kuppenheim w południowych Niemczech ze zintegrowanym procesem mechaniczno-hydrometalurgicznym, co czyni go pierwszym producentem samochodów, który zamknął pętlę recyklingu akumulatorów we własnym zakładzie.

W odróżnieniu od istniejącej już technologii wskaźnik odzysku w nowym zakładzie recyklingu mechaniczno-hydrometalurgicznego Mercedesa wynosi ponad 96%. Cenne i rzadkie surowce, takie jak lit, nikiel i kobalt, mogą być odzyskiwane w sposób odpowiedni do wykorzystania w nowych akumulatorach. To znacznie ułatwi produkcję nowych, elektrycznych pojazdów Mercedes-Benz.

Niemiecki koncern zainwestował dziesiątki milionów euro w budowę nowego zakładu recyklingu akumulatorów.

„Mercedes-Benz postawił sobie za cel budowanie najbardziej pożądanych samochodów w zrównoważony sposób. Jako pionier w inżynierii motoryzacyjnej, pierwsza w Europie zintegrowana mechaniczno-hydrometalurgiczna fabryka recyklingu akumulatorów stanowi kluczowy kamień milowy w kierunku zwiększenia zrównoważonego rozwoju surowców. Wraz z naszymi partnerami z przemysłu i nauki wysyłamy silny sygnał innowacyjnej siły na rzecz zrównoważonej mobilności elektrycznej i tworzenia wartości w Niemczech i Europie” - powiedział Ola Källenius, Prezes Zarządu Mercedes-Benz Group AG.

Partnerem technologicznym Mercedes-Benz dla fabryki recyklingu baterii jest Primobius, spółka joint venture pomiędzy niemiecką firmą SMS Group zajmującą się inżynierią mechaniczną i procesową oraz australijskim deweloperem technologii procesowych Neometals.

Zakład otrzymał dofinansowanie z niemieckiego Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Klimatu w ramach projektu naukowo-badawczego realizowanego wspólnie z trzema niemieckimi uniwersytetami. Projekt dotyczy całego łańcucha procesów recyklingu, w tym logistyki i koncepcji reintegracji.

Zakład recyklingu akumulatorów Mercedes-Benz przeprowadza wszystkie etapy od rozdrabniania modułów akumulatorowych po suszenie i przetwarzanie aktywnych materiałów akumulatorowych. Proces mechaniczny sortuje i oddziela tworzywa sztuczne, miedź, aluminium i żelazo w złożonym, wieloetapowym procesie. Dalszy proces hydrometalurgiczny jest dedykowany tak zwanej czarnej masie. Są to aktywne materiały, które tworzą elektrody ogniw baterii. Cenne metale: kobalt, nikiel i lit są ekstrahowane indywidualnie w wieloetapowym procesie chemicznym. Recyklaty te mają jakość baterii i dlatego nadają się do wykorzystania w produkcji nowych ogniw akumulatorowych.

Nowy zakład recyklingu baterii w Kuppenheim ma roczną wydajność 2500 ton. Odzyskane materiały posłużą do produkcji ponad 50 000 modułów akumulatorowych do nowych, całkowicie elektrycznych modeli Mercedes-Benz.
 


reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB November 20 2024 12:51 V23.2.3-1
reklama
reklama