reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© RS
Biznes |

RS ma sposób na pojawiające się problemy

W dobie digitalizacji klienci oczekują coraz więcej od dystrybutorów. Działający na rynku od ponad 85 lat RS Group podkreśla, że obecnie chodzi już nie tylko o szeroką ofertę szybko dostępnych produktów w dobrych cenach, ale również o sposoby na przyśpieszenie czy zunifikowanie procesów produkcyjnych.

„Coraz większego znaczenia nabierają inicjatywy ESG. Dlatego RS oprócz wiodącej na rynku gamy produktów oferuje również szereg rozwiązań eCommerce, które pomagają nie tylko zaoszczędzić czas, ale również eliminować błędy, zapewniając przy tym wygodny wgląd w proces zakupowy” — tłumaczy Evertiqowi Zofia Cholewińska. eCommerce Manager, Eastern Europe, RS Group. 

Globalny dystrybutor z tradycjami zawsze stara się zrozumieć wyzwania, przed którymi stoi większość kupców. Wśród nich wymienia choćby problemy w regularności dostaw, zwiększone koszty zakupu części od producentów, globalne przerwy produkcyjne, wszystkie niespodziewane przeszkody, czy inflację. 

Zofia Cholewińska podkreśla, że RS kieruje się misją wspierania klientów, dlatego proponuje rozwiązania, które mają na celu pomóc sprostać tym wszystkim problemom. 

Gigant, by móc dalej się rozwijać, rozbudował swoje centrum dystrybucji w niemieckim Bad Hersfeld, wyposażając je w „najnowsze technologie obsługi oraz odnawialne źródła energii”. Równocześnie zaprojektował rozwiązania eCommerce tak, aby oszczędziły pieniądze i czas obu stronom. 

„Według raportu Indirect Procurement ponad 45% respondentów uważa, że racjonalizacja dostawców jest jednym z kluczowych części ich strategii. Warto więc zdecydować się na dostawcę, który nie tylko oferuje szeroki zakres grup produktowych i dostarcza na następny dzień roboczy, ale też takiego, który jest partnerem i dostosuje sposób zamawiania (z całym cyklem zakupowym) do realnych potrzeb i możliwości klienta” — wyjaśnia dalej Zofia Cholewińska.  

Digitalizacja

Mówiąc o digitalizacji, RS wyszczególnia cztery najważniejsze rzeczy we współpracy dystrybutora z klientem. 

  1. Automatyzacje procesów: czyli dążenie do usprawnień, gdzie dla przykładu zamówienia mogą być wysyłane automatycznie poprzez EDI zamiast e-mailem;
  2. Optymalizacja łańcucha dostaw: narzędzia, takie jak Internet Rzeczy (IoT), czy technologia API pozwalają na śledzenie towarów w czasie rzeczywistym, co zwiększa szybkość reagowania na zmieniające się warunki rynkowe. Dzięki temu możliwa jest lepsza kontrola nad dostawami i minimalizacja strat.
  3. Pełne dopasowanie do klienta: platformy przystosowane do obsługi systemów ERP, takie jak SAP Ariba czy Coupa, jeszcze bardziej upraszczają i unifikują cały proces, dzięki czemu umożliwiają lepsze zrozumienie potrzeb klientów oraz personalizację oferty poprzez udostępnianie katalogów typu Punch out lub statycznych.
  4. Szybsze decyzje oparte na danych: dane są dzisiaj niezwykle cenną waluta, dlatego ważne jest, by umożliwić swoim klientom wgląd w historie i szczegóły zamówień, co pozwoli na efektywne wykorzystanie dostępnych zasobów.

„Świetnym przykładem na to, gdzie i jak pomógł nasz produkt jest jeden ze szpitali uniwersyteckich, przez który przewija się rocznie ponad milion pacjentów, a wydatki związane z MRO w dynamicznym i wymagającym środowisku były jednym wielkim chaosem. Po wprowadzeniu aplikacji Purchasing Manager, czyli autorskiego rozwiązania RS, pozwalającego na kontrole wydatków, czas procesowania zamówienia zmniejszył się z 79 minut do 47 minut, koszty natomiast spadły z 66 na 39 EUR — jednym słowy czas i wydatki zmniejszyły się o około 40%” — opowiada Evertiqowi Zofia Cholewińska. 

Gigant dystrybucji zwraca jednak uwagę, że nie wszystko związane z digitalizacją jest łatwe i bezproblemowe. Niesie ona również pewne wyzwania: 

  • Koszty początkowe: jednym z największych wyzwań jest inwestycja początkowa. Wdrożenie nowych systemów informatycznych, automatyzacja procesów czy szkolenie personelu mogą być kosztowne. Ważne jest więc znalezienie dostawcy, który zaoferuje rozwiązania niedrogie, a nawet bezpłatne.

W tym przypadku nasza rozmówczyni jako przykład podała bezpłatne narzędzie przygotowane przez RS jak Purchasing Manager czy katalogi eProcurement.

  • Integracja z istniejącymi systemami: nie zawsze łatwo jest połączyć nowe technologie z już istniejącą infrastrukturą IT. Złożoność integracji i migracja danych to częste bariery w procesie transformacji. Dobry dostawca oprócz samego rozwiązania powinien tez dostarczać wsparcie i szkolenie PO wdrożeniu.
  • Cyberbezpieczeństwo: jest ono niezwykle ważne, dlatego dostawca powinien zapewniać poziom porównywalny z tym w bankowości.

„W niepewnych czasach, kiedy sytuacja rynkowa zmienia się dynamicznie, niezwykle ważna okazuje się współpraca z profesjonalnym i zaangażowanym dostawcą, który oprócz standardowych usług, oferuje również pełne wsparcie przy procesach, bezpieczeństwo na najwyższym poziomie i indywidualne podejście” — kończy naszą rozmowę Zofia Cholewińska.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB October 30 2024 16:09 V23.2.0-2