reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© EC electronics
PCB |

Kolejny cios dla europejskiego przemysłu PCB

Mołdawski producent laminatów do produkcji PCB firma Moldavizolit została zmuszona do zawieszenia działalności swojej fabryki w Tyraspolu. Powodem są trudności z uzyskaniem pozwoleń eksportowych.


Firma boryka się z ciągłymi wyzwaniami związanymi z eksportem swoich produktów od połowy 2023 roku. Problem pojawił się latem 2023 r., kiedy produkty Moldavizolit zostały sklasyfikowane jako produkty podwójnego zastosowania - przedmioty, które mogą być używane zarówno w zastosowaniach cywilnych, jak i wojskowych. Ten rodzaj klasyfikacji wzbudza obawy dotyczące bezpieczeństwa, komplikując zdolność firmy do uzyskania zezwolenia na eksport - podaje mołdawska agencja informacyjna Novosti Pridnestrovya.

Od 25 lipca przyznano tylko jedną licencję eksportową, która dotyczyła odpadów przemysłowych wysyłanych do Indii - podał portal point.md. Nie wydano żadnych dalszych zezwoleń, ani na eksport do Kazachstanu, ani do Turcji. Argumentacja rządu jest spójna: Moldavizolit wytwarza produkty podwójnego zastosowania, które mogą zagrażać bezpieczeństwu Mołdawii.

Firma określiła sytuację jako „katastrofalną”, biorąc pod uwagę, że jej fabryka w całości opiera się na eksporcie. W wyniku wstrzymania eksportu 530 pracowników zostało wysłanych na przymusowy urlop. Dieter Weiss, właściciel firmy badawczej Data4PCB, która analizuje europejski przemysł PCB, skrytykował działania mołdawskiego rządu.

„Gdyby mołdawski rząd chciał jedynie zapobiec wykorzystywaniu materiałów z Moldavizolit do produkcji elektroniki obronnej w Rosji, mógłby nie wydawać pozwoleń na eksport tylko do Rosji, ale pozwolić firmie na eksport swoich produktów do wszystkich krajów zachodnich, w tym na Ukrainę. To po prostu niesprawiedliwe wobec 530 pracowników i wszyscy powinniśmy domagać się zniesienia zakazu dla Moldavizolit” - stwierdził Dieter Weiss w komentarzu dla Evertiq.
 


reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB November 20 2024 12:51 V23.2.3-1
reklama
reklama