Pekin chce zatrzymać technologię EV w domu
Chińskie Ministerstwo Handlu poinformowało producentów samochodów, że nie powinni oni dokonywać żadnych inwestycji związanych z motoryzacją w Indiach by chronić chińską technologię pojazdów elektrycznych i obniżyć ryzyko regulacyjne, donosi Bloomberg.
Według informacji opublikowanych przez Bloomberg, Chiny poinstruowały swoich producentów samochodów, aby upewnili się, że zaawansowana technologia związana z pojazdami elektrycznymi pozostanie w kraju.
Pekin zdecydowanie doradza chińskim producentom samochodów, aby do swoich zagranicznych fabryk eksportowali zestawy typu „knock-down”, co w praktyce oznacza, że ważne części pojazdów byłyby produkowane w kraju, a następnie wysyłane na rynek docelowy w celu ostatecznego montażu.
W lipcu chińskie Ministerstwo Handlu oświadczyło producentom samochodów, że nie powinni oni dokonywać żadnych inwestycji związanych z motoryzacją w Indiach, aby chronić chińską technologię pojazdów elektrycznych i zmniejszyć ryzyko regulacyjne - donosi Bloomberg.
Posunięcie to podjęto w momencie, gdy chińscy producenci samochodów budują fabryki w wielu krajach, aby uniknąć ceł na chiński eksport.
Chińskie firmy, takie jak BYD i Chery Automobile, podtrzymują plany budowy fabryk w krajach takich jak Hiszpania, Tajlandia i Węgry.
Chińscy producenci samochodów chcący zainwestować w Turcji muszą najpierw powiadomić Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych, które nadzoruje chiński przemysł pojazdów elektrycznych, a także chińską ambasadę w Turcji.
Podobno BYD zgodził się na budowę fabryki o wartości 1 mld USD w Turcji, co może zwiększyć dostęp BYD do UE, gdyż Turcja ma umowę o unii celnej z blokiem.
W Hiszpanii z kolei Chery Automobile współpracuje z lokalną firmą w celu ponownego otwarcia dawnej fabryki Nissana, która będzie montować samochody z częściowo „ zdemontowanych” zestawów.