Kolejne zwolnienia w Cisco
Cisco zlikwiduje tysiące miejsc pracy w drugiej serii zwolnień w tym roku - podała agencja Reutersa. Powodem tej decyzji jest koncentracja amerykańskiego producenta sprzętu sieciowego na obszarach o szybszym tempie rozwoju, w tym cyberbezpieczeństwie i sztucznej inteligencji.
Liczba osób dotkniętych zwolnieniami może być zbliżona lub nieco wyższa niż 4000 pracowników, z którymi Cisco pożegnało się w lutym. Zwolnienia najprawdopodobniej zostaną ogłoszone już w środę wraz z wynikami firmy za czwarty kwartał.
Cisco to największy producent routerów, przełączników i koncentratorów, które kierują ruchem internetowym. Firma zmaga się ze słabym popytem i ograniczeniami w łańcuchu dostaw w swojej podstawowej działalności.
To skłoniło firmę do przeprowadzenia dywersyfikacji poprzez takie posunięcia, jak wykupienie za 28 miliardów dolarów firmy Splunk zajmującej się cyberbezpieczeństwem. Ten strategiczny ruch ma na celu zmniejszenie zależności Cisco od sprzedaży sprzętu poprzez rozszerzenie usług subskrypcyjnych.
Dążąc do zintegrowania sztucznej inteligencji ze swoim pakietem produktów, Cisco potwierdziło w maju swój cel pozyskania 1 miliarda dolarów z zamówień na produkty z zakresu sztucznej inteligencji do 2025 roku.
W branży technologicznej zwolnienia pracowników są w ostatnim czasie dość powszechną praktyką. Firmy tłumaczą to znaczącym obniżeniem kosztów, aby zrównoważyć duże inwestycje w sztuczną inteligencję.
"Google tnie etaty, Microsoft tnie etaty. Nie byłoby to więc niczym wyjątkowym dla Cisco" - powiedział Michael Walden, ekonomista i profesor Uniwersytetu Stanowego Karoliny Północnej dla portalu abc11.com.
Według danych z witryny Layoffs.fyi, od początku roku zwolniono ponad 126 000 osób w 393 firmach technologicznych na całym świecie.
"To może wydawać się ironią, ponieważ sztuczna inteligencja jest oczywiście technologią, która wychodzi z sektora technologicznego. Ale jednym z oczekiwań związanych ze sztuczną inteligencją jest to, że prawdopodobnie zastąpi ona wiele osób na ich stanowiskach pracy, w także w sektorze technologicznym. Nie chodzi o to, że Cisco osiąga gorsze wyniki w porównaniu z innymi firmami technologicznymi, ale mogą czuć się tak, jakby osiągali gorsze wyniki w porównaniu z tym, jak radzili sobie w przeszłości i jak radzi sobie obecnie cały sektor technologiczny" - dodał Walden.