reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Siemens
Nauka i technologie |

Siemens rozbudowuje swoją cyfrową zajezdnię w Dortmundzie

Siemens Mobility rozbuduje swoją nowoczesną zajezdnię Dortmund-Evingo kolejne 87 550 m2. W planach jest budowa dodatkowej hali serwisowej o powierzchni 12 300 m2 Do tego magazyn, biura i przestrzeń do obsługi pociągów o długości do 400 metrów. Szacowana kwota remontu to 150 milionów euro. Budowa ma rozpocząć się jeszcze w tym roku i zakończyć do 2026. Po zakończeniu prac zajezdnia będzie miała powierzchnię 157 550 m2.

Zajezdnia działa zaledwie od 6 lat - od 2018 roku. Jednak zapotrzebowanie na usługi Siemens Mobility jest tak duże, że firma zdecydowała się na zwiększenie powierzchni serwisowej ponad dwukrotnie. W tej chwili Siemens obsługuje głównie pociągu z floty RRX działającej w regionie. Po remoncie zajezdnia będzie mogła serwisować tabor innych flot.

"Nasi klienci potrzebują najlepszych usług, aby wprowadzić na tory więcej pociągów i zapewnić ich maksymalną dostępność. Nasza cyfrowa zajezdnia serwisowa w Dortmundzie jest jednym z najbardziej nowoczesnych centrów usług kolejowych w Europie. Aby zmaksymalizować wydajność, innowacyjne technologie Siemens, takie jak konserwacja oparta na sztucznej inteligencji z Railigent X, druk 3D i wysoce zautomatyzowane usługi. Inwestując w dodatkową pojemność zajezdni, odpowiadamy na rosnące zapotrzebowanie na usługi. Rozbudowa zajezdni nie tylko umożliwi nam obsługę większej liczby typów pojazdów i pociągów oraz klientów w przyszłości, ale stworzy również wysoko wykwalifikowane miejsca pracy w regionie i jeszcze bardziej wzmocni naszą sieć serwisową w Europie" – powiedział CEO Siemens Mobility Michael Peter.

Po ukończeniu remontu w zajezdni pracować będzie 250 specjalistów. Niemal wszystkie prace konserwacyjne będą prowadzone cyfrowo. Rola człowieka zostanie zminimalizowana do kontroli i otrzymywania zleceń bezpośrednio na pracownicze tablety.

Pociągi dużych prędkości generują do 30 gigabajtów danych miesięcznie. W zajezdni w Dortmundzie te dane są sprawdzane przez sztuczną inteligencję. Pakiet aplikacji Railigent X firmy Siemens Mobility przewidzi ewentualne usterki i wdroży procedurę zapobiegawczą.

Zajezdnia Rail Service Center ma na wyposażeniu  wysokowydajną drukarkę 3D. Sprzęt jest używany do szybkiej produkcji plastikowych części zamiennych. W przyszłości firma ma zamiar w 100% zautomatyzować proces testów i poprawiania ewentualnych usterek pociągów. Już teraz wprowadzone są najnowsze rozwiązania takie jak wizja komputerowa, sztuczna inteligencja i cyfrowe bliźniaki. Wszystko to, by ograniczyć obecność człowieka w zautomatyzowanej zajezdni do absolutnego minimum.

 


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
May 14 2024 07:33 V22.4.46-2
reklama
reklama