reklama
reklama
reklama
reklama
© Luxshare ICT
Przemysł elektroniczny |

Transformacja chińskiej marki w europejską firmę

W styczniu tego roku firma Luxshare ICT (Europe) obchodziła dziesiątą rocznicę działalności. Chociaż Luxshare ma znacznie dłuższą historię, jej sukces w Europie wymagał zmiany tożsamości w celu zdobycia nowych rynków na Starym Kontynencie.

Firma Luxshare Europe została zarejestrowana i rozpoczęła działalność w 2014 r. Na samym początku celem przedsiębiorstwa był networki w Europie. Był też drugi jeszcze ważniejszy cel – promowanie i budowanie świadomości nazwy Luxshare w europejskim krajobrazie elektronicznym.

Człowiekiem, któremu powierzono to zadanie, był Colin Eckersley, dyrektor zarządzający Luxshare ICT (Europe). W tym czasie Luxshare było już powszechnie znaną marką w branży elektronicznej w Azji. Jednak w Europie nie rozpoznawano tej nazwy. Eckersley doskonale zdawał sobie, że niemal każdy pytał: "Co to jest Luxshare? Nigdy o nich nie słyszałem.".

Przed Eckersley’em stało kilka dużych wyzwań, m.in. przezwyciężenie sceptycyzmu, zbudowanie zaufania i dostosowanie się do europejskich norm. Z biegiem lat uległo to zmianie – i to znacznej – ze względu na rozwój Luxshare Group poprzez integrację wertykalną i przejęcia, które gwałtownie zwiększyły zakres asortymentu oraz obszarów działalności firmy.

Eckersley przeszedł od pracy z wiodącymi na rynku firmami, które wszyscy znali, do pracy z ogromną firmą, której nikt nie kojarzył. Oznaczało to, że marketing był i do pewnego stopnia nadal jest kluczowy. Działając jako dostawca usług EMS, firma jest zasadniczo "gigantem stojącym za niemal anonimową marką" – czyli nawet taki duży gracz po jednej stronie globu, musi zostać zauważony i zbudować od zera swoją rozpoznawalność w innej części świata.

Luxshare ICT działa w Europie już od 10 lat. Jakie są największe różnice między początkiem działalności a obecną sytuacją firmy?

"W ciągu ostatnich 10 lat rozwój Luxshare-ICT Europe jest imponujący. Podczas gdy Luxshare był już uznanym producentem w Chinach, nazwa miała niewielką rozpoznawalność na rynku europejskim. Największą różnicą w porównaniu z początkiem działalności jest to, że zaledwie w 10 lat przekształciliśmy Luxshare-ICT Europe ze całkowicie nieznanej firmy w światowego lidera w produkcji elektroniki o globalnym zasięgu produkcyjnym. Ze znacznie szerszym portfolio, o zróżnicowanych seriach produktów obsługujących rynki na całym świecie" – powiedział Evertiqowi Eckersley.

Dyrektor zarządzający firmy podkreśla, że w ciągu ostatniej dekady rozpoznawalność marki i świadomość klientów w Europie gwałtownie wzrosły.

Dziś Luxshare jest główną firmą EMS, zaangażowaną w wiele sektorów branży. Aby móc w pełni wykorzystać te możliwości, Colin zbudował silny, zróżnicowany zespół. Chodziło o zapewnienie, by lokalna struktura firmy była w stanie wykorzystać nowe możliwości, jakie stwarza ekspansja do Europy. 

Mając wiedzę, że Luxshare, było już uznaną chińską firmą w regionie, jednocześnie dopiero próbowało zaistnieć w Europie – jakie były według Ciebie największe wyzwania?

„Największe wyzwania związane z wprowadzeniem naszej chińskiej marki do Europy polegało na przezwyciężeniu sceptycyzmu, zbudowaniu zaufania i rozpoznawalności marki od podstaw. Musieliśmy też dostosować nasze procesy i materiały do norm europejskich. A także zaistnieć w świadomosci klientów, że oferujemy rozległe badania i rozwój/innowacje wykraczające poza stereotypową produkcję kontraktową" – wyjaśnia Eckersley.

Kiedy chińskie firmy chcą rozszerzyć swoją działalność na Europę, często muszą przejść swoistą „europeizację”, aby w pełni ugruntować swoją pozycję na rynku. Dyrektor zarządzający Luxshare jest tego w pełni świadomy.

"Jako osoba z dużym doświadczeniem na rynku europejskim, skupiłem się na dostosowaniu dokumentacji, materiałów sprzedażowych i implementacji naszej strony internetowej do potrzeb lokalnych. Promując nasze europejskie możliwości projektowe, utworzyłem odpowiednie struktury usług i wsparcia. Zatrudniłem europejskich menedżerów, którzy rozumieli panujące tu standardy i normy".

To jednak nie wszystko. Dostosowanie wizerunku Luxshare, dokumentacji, a nawet niektórych parametrów strony internetowej, do lokalnych norm i oczekiwań biznesowych, okazało się niezbędne w wysiłkach "europeizacji". Miało to kluczowe znaczenie dla zdobycia pozycji wyjściowej.

"Reshoring" (powrót z biznesem do macierzystego kraju) i "produkcja dla regionu w regionie" to dwa filozofie i strategie biznesowe, o których słyszymy coraz częściej – jak wpływają na europejską działalność Luxshare ICT?

"Luxshare zareagował proaktywnie na trendy reshoringu i związanych z tym zjawiskiem napięć geopolitycznych. Chodzi o lokalizację produkcji w różnych regionach świata. Z biegiem czasu Luxshare rozszerzył zasięg produkcji, która odbywała się w Chinach, o obszary Azji Południowo-Wschodniej i Indii. W tej chwili jesteśmy obecni też w Ameryce Południowej, aby dostosować swoje zakłady produkcyjne do preferencji klientów i być blisko nich" - wyjaśnia Evertiq pan Eckersley.

Europejska filia Luxshare ma już 10 lat, a jej dyrektor zarządzający koncentruje się na roku 2024 i kolejnych dekadach.

Jako dziesięcioletnia organizacja, Luxshare-ICT Europe zbudowała solidne podstawy wśród lojalnych klientów w segmentach elektroniki użytkowej, motoryzacji, medycyny i przemysłu – plan ten obejmuje obecnie obszary produktów charakteryzujących się znacznym rozwojem.

"Naszym celem na przyszłość jest wykorzystanie kontaktów z klientami i doświadczeń Luxshare w zakresie produkcji w celu ekspansji na nowe, szybko rozwijające się obszary produkcji. W których stworzymy prawdziwą przewagę konkurencyjną. Przyszłość Luxshare w Europie i na całym świecie rysuje się w jasnych barwach. Dzieje się tak ponieważ wkraczamy w kolejny rozdział oparty na zaufaniu i pewności zdobytym dzięki naszej wysokiej jakości. Procentuje to dobrą reputacją, którą zbudowaliśmy w ciągu ostatnich 10 lat w Europie" – podsumowuje Colin Eckersley.


Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB December 19 2024 15:25 V23.4.1-2