reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Lockheed Martin
Biznes |

Słowacja odbiera pierwsze odrzutowce w USA

W czwartek, 29 lutego, w zakładzie Lockheed Martin w Greenville obyła się ceremonia, podczas której, wicepremier i minister obrony Republiki Słowackiej, Robert Kaliňák, uroczyście pokwitował odbiór dwóch pierwszych samolotów F-16 Block 70.

Lockheed Martin uważa, że słowackie zamówienie jest ważne dla europejskiej obrony powietrznej i podkreśla pogłębiające się partnerstwo między dwoma sojuszniczymi narodami. Myśliwce F-16 Block 70 zdaniem koncernu pomogą Republice Słowackiej w ponownym zapewnieniu ochrony jej przestrzeni powietrznej własnymi siłami. 

Jeden z odrzutowców to jednomiejscowy model C, a drugi to dwumiejscowy model D. Oba pozostaną w Greenville w celu szkolenia w zakresie obsługi technicznej. Kolejne odrzutowce mają zostać ukończone do 2025 roku. Równocześnie Lockheed Martin zaznacza, że pierwsza grupa samolotów ma „przybyć” na Słowację w połowie 2024 roku.

"Słowacja przoduje w przyjmowaniu najbardziej zaawansowanego myśliwca 4. generacji w Europie, F-16 Block 70. Te samoloty nie tylko reprezentują silniejszy sojusz między Słowacją, Stanami Zjednoczonymi i sojusznikami z NATO, ale także wyposażają słowackie siły powietrzne w zaawansowane zdolności do stawienia czoła wyzwaniom bezpieczeństwa XXI wieku” — mówił OJ Sanchez, wiceprezes i dyrektor generalny Integrated Fighter Group w Lockheed Martin. "Gdy Słowacja dołącza do grona państw eksploatujących F-16, wzorcowy myśliwiec NATO, wzmacnia swoje zdolności obronne i gotowość do globalnych operacji. Wraz z 11 kolejnymi słowackimi F-16 w fazie produkcji i testów, jesteśmy zobowiązani do dostarczenia łącznie 14 najnowocześniejszych odrzutowców, co jeszcze bardziej umocni nasze partnerstwo”.

Lockheed Martin podkreśla, że odrzutowce F-16 Block 70 są wyposażone w radar Northrop Grumman APG-83 AESA, zaawansowaną awionikę, wydłużoną żywotność strukturalną wynoszącą 12 000 godzin oraz krytyczne funkcje bezpieczeństwa, takie jak automatyczny system unikania kolizji z ziemią (Auto GCAS). 

„Od czasu integracji z Siłami Powietrznymi Stanów Zjednoczonych pod koniec 2014 roku, Auto GCAS odegrał kluczową rolę w uratowaniu 13 pilotów w 12 incydentach z udziałem F-16, co stanowi przykład niezrównanych standardów bezpieczeństwa i wydajności samolotu” — opisuje koncern. 

Lockheed Martin twierdzi, że w kolejce do produkcji w zakładzie w Greenville zostały mu jeszcze 133 odrzutowce F-16 Block 70/72. Do tej pory amerykański koncern zbrojeniowy dostarczył międzynarodowym partnerom siedem odrzutowców tego typ.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-2
reklama
reklama