reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Stellantis
Przemysł elektroniczny |

Stellantis inwestuje w Tiamat i tanie baterie sodowo-jonowe

Inwestycja ma poszerzyć arsenał zdywersyfikowanych chemicznie baterii Stellantis i pomóc firmie w osiągnięciu net zero do 2038 roku

Stellantis Ventures, korporacyjny fundusz venture Stellantis N.V., ogłosił dziś w oświadczeniu prasowym swój udział jako inwestor strategiczny w Tiamat, francuskiej firmie, która opracowuje i komercjalizuje technologię akumulatorów sodowo-jonowych.

Technologia sodowo-jonowa oferuje niższy koszt za kilowatogodzinę i jest wolna od litu i kobaltu. Według spółki, obficie dostępny sód oferuje korzyści w postaci zwiększonego zrównoważonego rozwoju i niezależności materiałowej.

Tiamat był jednym z 11 najlepszych start-upów technologicznych uhonorowanych nagrodą Stellantis Ventures Award w 2023 roku i jest pierwszą firmą na świecie, która skomercjalizowała technologię jonów sodu w zelektryfikowanym produkcie.

W przekonaniu Stellantis Ventures technologia sodowo-jonowa stanowi obietnicę bardziej opłacalnego magazynowania energii w porównaniu z powszechnie stosowaną obecnie technologią akumulatorów litowo-jonowych.

"Badanie nowych opcji dla bardziej zrównoważonych i przystępnych cenowo akumulatorów, które wykorzystują powszechnie dostępne surowce, jest kluczową częścią naszego planu strategicznego Dare Forward 2030, który pozwoli nam osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla netto do 2038 r." - powiedział Ned Curic, dyrektor ds. inżynierii i technologii w Stellantis. "Nasi klienci proszą o pojazdy bezemisyjne, które oferują połączenie solidnego zasięgu, osiągów i przystępnej ceny. To jest cel który nam przyświeca, ponieważ Stellantis i jego partnerzy pracują dziś nad rozwojem przełomowych technologii przyszłości".

Przejście na napęd elektryczny jest kluczowym filarem planu strategicznego Dare Forward 2030. Obejmuje on osiągnięcie 100% udziału w sprzedaży samochodów osobowych z napędem elektrycznym (BEV) w Europie i 50% udziału w sprzedaży samochodów osobowych i lekkich samochodów ciężarowych BEV w Stanach Zjednoczonych do 2030 roku. Aby osiągnąć te cele sprzedażowe, Stellantis zabezpiecza około 400 GWh pojemności akumulatorów.

Stellantis zabezpieczył dostawy surowców do pojazdów elektrycznych do 2027 r., podpisując kluczowe umowy na całym świecie. Stellantis inwestuje również w rozwój alternatywnych technologii magazynowania energii, w tym baterii półprzewodnikowych z Factorial Energy, chemii litowo-siarkowej z Lyten Inc. i sodowo-jonowej z Tiamat.

Tiamat jest spółką spin-off francuskiego Narodowego Centrum Badań Naukowych (CNRS). Firma wykorzysta wpływy z rundy pozyskiwania funduszy, w której uczestniczy Stellantis Ventures, do rozpoczęcia budowy fabryki akumulatorów sodowo-jonowych we Francji do elektronarzędzi i stacjonarnych zastosowań magazynowych, a następnie do zwiększenia skali produkcji drugiej generacji do zastosowań BEV.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
February 13 2024 16:53 V22.3.28-1