reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Ente
Przemysł elektroniczny |

ENTE ma za sobą pracowity rok

Powstała w 2000 roku w Gliwicach firma prężnie się rozwija i dostarcza autorskie systemy dynamicznej informacji pasażerskiej, sprzedaży biletów, systemy znaków zmiennej treści czy podzespoły elektroniczne. 2023 rok wydaje się, że był dla firmy ENTE bardzo pracowity, a wśród licznych realizacji może zaskoczyć udział firmy w pewnym projekcie dla przemysłu kosmicznego. Przyjrzyjmy się zatem jej aktywności w minionym roku.

W styczniu 2023 roku Evertiq pisał, że polska firma inżynierska działająca w branży Nowoczesnych Technologii z dziedziny elektroniki, automatyki, robotyki i informatyki podpisała kontrakt z Public Transport Service Sp. z o.o na dostarczenie autorskiego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Na mocy umowy, ENTE dostarczy Autorski System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej do sześciu pojazdów Kolei Śląskich.  

Nie był to jednak jedyny kontrakt na dostarczenie autorskiego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej podpisany przez polskie ENTE. System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej AWIA SDIP jest zespołem urządzeń wytwarzanych w najnowszej technologii. Są dedykowane do zastosowań przemysłowych, odporne na działanie czynników środowiskowych i atmosferycznych, a także wandaloodporne. Praca systemu nadzorowana jest za pomocą autorskiej Aplikacji Zarządzającej, która służy m.in. do przesyłania bazy tras i komunikatów, zarządzania emisją reklam czy wyświetlania rozkładów jazdy.

Kto jeszcze w 2023 roku zamówił system AWIA SDIP od ENTE? 

  • Busnex Poland — oficjalny przedstawiciel firmy Yutong, który chciał wyposażyć dwa nowe autobusy elektryczne Yutong E7 przeznaczone dla Pułtuska w terminal kierowcy, monitor reklamowo-informacyjny 22’’, system zliczania pasażerów, a także monitoring wizyjny (CCTV). Elektryczne autobusy Yutong E7 pojawiły się na ulicach Pułtuska już w październiku. ENTE podkreśliło, że był to nie tylko debiut tego typu pojazdów w Polsce, ale również europejska premiera modelu.
  • Modertrans Poznań, który dostarczy niemieckiemu przewoźnikowi Schöneicher-Rüdersdorfer Strassenbahn trzy nowe i jednoczłonowe tramwaje typu Moderus Gamma LF 10 AC BD. Tramwaje będą kursowały na linii tramwajowej nr 87 w Woltersdorf pod Berlinem i zostaną wyposażone w system AWIA SDIP od ENTE.
  • Intrans Group Anna Szelejewska Sp. z o.o. — pięć autobusów operatora, zarządzanych przez Metropolię ZTM z Katowic zgodnie z zamówieniem zostanie wyposażonych w system AWIA SDIP składający się z: terminali sterujących wspomagających pracę kierowców, dedykowanych monitorów LCD i tablic LED, na których będzie wyświetlana informacja pasażerska (np. nr linii, nazwa przystanku, trasa przejazdu), wideomonitoringu (CCTV), zapowiedzi głosowych umożliwiających wygłaszanie istotnych komunikatów (np. o kolejnych przystankach), zliczania pasażerów w celu optymalizacji rozkładów jazdy przez ZTM, dostępu do Internetu dla podróżnych. Dostawy miały rozpocząć się jesienią tego roku. 

Na przestrzeni 2023 roku ENTE podpisało również cztery umowy na dostawy podzespołów elektrycznych dla MPK sp. z o.o. z Wrocławia, Tramwajów Warszawskich sp. z o.o., MZK w Gorzowie Wielkopolskim sp. z o.o, a także do MPK-Łódź spółka z o.o. Równocześnie MPK Łódź zamówiło od ENTE 100 zastawów nowego system monitoringu.

Warto dodać, że z usług polskiej firmy skorzystały już m.in. Koleje Dolnośląskie i Małopolskie, PESA, Newag, PKP Cargo, SKM, ABB, Swiss Krono, PolRegio i wiele innych. 

W lutym powstała w 2000 roku w Gliwicach firma dostarczyła również znaki zmiennej treści (VMS) do najdłuższej przeprawy wodnej w Polsce, czyli tunelu pod Świną — pomiędzy wyspami Uznam i Wolin. ENTE zaznacza, że łączna długość tunelu i dróg dojazdowych to prawie 3,2 km (sam tunel liczy 1,5 km), a zamontowane elementy systemów do zarządzania ruchem będą miały za zadanie usprawnienie ruchu pojazdów oraz poprawienie bezpieczeństwa kierowców i osób postronnych — znaki zmiennej treści będą informować o wszelkich utrudnieniach, jak również o czasowych zamknięciach tunelu. System został zainstalowany i przetestowany w kwietniu. 

W 2023 roku ENTE wdrożyło również dla trzech zleceniodawców system sprzedaży i kontroli biletów OLIMP:

  • na Stadionie Sportowym w Tarnowie. System OLIMP zamówiła firma Usługi Budowlano Transportowe ANKO Stanisław Onak Spółka Jawna odpowiedzialna za przebudowę obiektu TOSiR (Tarnowski Ośrodek Sportu i Rekreacji).
  • w Hali Milenium Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kołobrzegu, gdzie system będzie wykorzystywany m.in. podczas rozgrywek klubu koszykówki MUKS Kotwica 50 Kołobrzeg.
  • na nowym stadionie piłkarskim w Bytomiu, na którym rozgrywa swoje mecze drużyna Bytomski Sport Polonia Bytom.

Dodajmy, że system Olimp jest kompleksowym i wszechstronnym rozwiązaniem usprawniającym proces sprzedaży i kontroli biletów oraz zarządzanie obiektami sportowymi, rekreacyjnymi i kulturalno-rozrywkowymi, który umożliwia organizowanie całego procesu dotyczącego sprzedaży i weryfikacji biletów, kontroli dostępu oraz identyfikacji osób; zapewnienie pełnej kontroli nad ruchem osobowym wewnątrz obiektu; zwiększenie poziomu bezpieczeństwa podczas trwania różnego typu wydarzeń, w tym imprez masowych. ENTE podkreśla, że budowa systemu opiera się o urządzenia mechanicznej i elektronicznej kontroli dostępu, a także o stanowiska kasowe i administracyjne, na których działa dedykowane oprogramowanie sprzedaży i kontroli biletów OLIMP. Rodzaj zastosowanych rozwiązań zależy jednak od specyfiki danego obiektu oraz funkcjonalności oczekiwanej przez klienta końcowego.

Na koniec należy wspomnieć, że 11 listopada 2023 roku z bazy Vandenberg w Kalifornii, w ramach misji "Transporter-9", pomyślnie wystrzelono rakietę Falcon 9 firmy SpaceX. Swój udział w przedsięwzięciu miała również gliwicka firma ENTE. 

Na pokładzie rakiety znalazły się satelita Intuition-1 oraz mikrokomputer Antelope, pochodzące z KP Labs. Antelope jest nowoczesnym komputerem pokładowym, wyposażonym w sztuczną inteligencję, stworzonym do pracy w trudnych warunkach kosmicznych. Jest on ponadto zintegrowany z orbitalnym pojazdem transferowym ION Satellite Carrier, włoskiej spółki D-Orbit, dzięki któremu, przy użyciu zaawansowanych algorytmów, będzie możliwe pozyskiwanie i analizowanie danych telemetrycznych pochodzących z podzespołów satelity ION. 

Jaka była rola ENTE w tej misji? Za koncepcją i wykonaniem komputera pokładowego Antelope stoi KP Labs. ENTE natomiast było odpowiedzialne za wyprodukowanie do niego zgodnie z projektem elektroniki – płyty głównej.

Założone w 2000 roku w Gliwicach ENTE dostarcza autorskie systemy dynamicznej informacji pasażerskiej, systemy sprzedaży i kontroli biletów i znaki zmiennej treści. Firma ma w swojej ofercie również podzespoły elektroniczne. Wszystkie produkty są fabrycznie nowe i pochodzą od renomowanych producentów. Niektóre z nich, jak np. dyski twarde, są dostępne od ręki. ENTE posiada wieloletnie doświadczenie w branży. Oferta elementów aktywnych i pasywnych jest stale rozbudowywana pod kątem potrzeb fachowców z dziedziny elektroniki, automatyki, a także robotyki. Firma gwarantuje zgodność produktu z zamówieniem, szybki czas realizacji otrzymywanych zleceń, a także profesjonalny kontakt z klientem.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 13 2024 13:49 V22.4.55-2