reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© CATL
Przemysł elektroniczny |

CATL i Stellantis ze strategicznym porozumieniem

CATL i Stellantis w podpisanym MoU określiły wspólną strategię technologiczną, rozważając przy okazji możliwość podjęcia wspólnej inwestycji w formie spółki joint venture z równoważnymi wkładami. Ponadto Stellantis zamierza również wykorzystać akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) do zasilania swojej europejskiej produkcji pojazdów elektrycznych.

We wtorek, 21 listopada, CATL i Stellantis N.V. ogłosiły podpisanie niewiążącego protokołu ustaleń (MoU) dotyczącego lokalnych dostaw ogniw i modułów akumulatorowych LFP do zasilania produkcji pojazdów elektrycznych Stellantis w Europie. Obie firmy rozważają możliwość utworzenia spółki joint venture z równoważnym wkładem, napisano w komunikacie prasowym.

"Porozumienie z CATL w sprawie chemii akumulatorów LFP jest kolejnym elementem naszej długoterminowej strategii mającej na celu ochronę wolności mobilności dla europejskiej klasy średniej" – mówi Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis, w komunikacie prasowym. "CATL jest liderem branży w tym sektorze i wraz z naszymi kultowymi markami pojazdów dostarczymy naszym klientom innowacyjną i dostępną technologię akumulatorów, co jednocześnie pomoże nam osiągnąć cel zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2038 roku”.

Podpisane 21 listopada porozumienie definiuje długoterminową współpracę pomiędzy CATL i Stellantis, które koncentruje się na dwóch strategicznych frontach: 

  • budowaniu odważnej strategii technologicznej mającej na celu wspieranie najnowocześniejszych pojazdów elektrycznych na baterie Stellantis;
  • identyfikowaniu możliwości dalszego wzmacniania łańcucha wartości baterii.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniesienia naszej współpracy ze Stellantis na nowy poziom. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu Stellantis w produkcji samochodów i zaawansowanej technologii akumulatorów CATL, wierzymy, że partnerstwo będzie decydującym krokiem dla obu stron ku osiągnięciu celów neutralności węglowej" – powiedział Robin Zeng, prezes i dyrektor generalny CATL. "Będziemy nadal dostarczać bardziej konkurencyjne i zrównoważone rozwiązania dla naszych partnerów, aby promować globalną transformację energetyczną”.

Charakteryzująca się długą żywotnością i wysoką stabilnością termiczną, technologia LFP może umożliwić Stellantis oferowanie wysokiej jakości, trwałych i niedrogich pojazdów elektrycznych w samochodach osobowych, crossoverach i SUV-ach w segmentach B i C.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
May 14 2024 07:33 V22.4.46-2
reklama
reklama