reklama
reklama
reklama
reklama
© Toyota
Przemysł elektroniczny |

Toyota ponownie uruchamia produkcję w Japonii po awarii systemu

Incydent zdarzył się we wtorek, i zatrzymał wszystkie krajowe linie montażowe

Jak podaje agencja Reuters, Toyota Motor wznowi działalność w swoich zakładach montażowych w Japonii w środę (30.08), po tym jak awaria systemu produkcyjnego spowodowała zatrzymanie produkcji krajowej u największego na świecie producenta samochodów.

Toyota wznowi działalność na 25 liniach produkcyjnych w kilkunastu zakładach na swoim rodzimym rynku od środy rano, do których ostatnie dwa zakłady dołączą od popołudnia tego samego dnia.

Firma nadal bada przyczynę usterki, która według niej nie była spowodowana cyberatakiem i uniemożliwiła jej zamawianie komponentów.

Jak wynika z obliczeń agencji Reuters, zakłady te odpowiadają łącznie za około jedną trzecią globalnej produkcji producenta samochodów.

Krajowa produkcja Toyoty odbiła się od dna po serii obniżek produkcji, za które obwiniano niedobory półprzewodników. Produkcja wzrosła o 29% w okresie styczeń-czerwiec, co było pierwszym takim wzrostem od dwóch lat.

Według obliczeń agencji Reuters, produkcja w Japonii w pierwszej połowie roku wynosiła średnio około 13 500 pojazdów dziennie. Nie obejmuje to pojazdów należących do grupy producentów samochodów Daihatsu i Hino.

W zeszłym roku działalność została wstrzymana na jeden dzień, gdy dostawca padł ofiarą cyberataku, utrudniając Toyocie zamawianie części. Toyota wznowiła działalność korzystając z sieci zapasowej.

Analitycy twierdzą, że Toyota może zostać poddana próbie w celu oceny możliwej rekompensacji produkcji utraconej podczas awarii, na przykład poprzez uruchomienie dodatkowych zmian.

" Wydajność działała na pełnych obrotach, więc nie ma zbyt wiele miejsca na dodatkową produkcję" - powiedział Seiji Sugiura, analityk z Tokai Tokyo Research Institute.

Wtorkowy incydent miał również efekt domina. Koncern Toyota Industries (6201.T) poinformował, że częściowo zawiesił działalność w dwóch fabrykach silników z powodu zakłóceń u producenta samochodów.

Toyota jest pionierem w zarządzaniu zapasami just-in-time, co pozwala obniżyć koszty, ale oznacza, że zatory w łańcuchu dostaw dużo bardziej zagrażają produkcji.

Podczas gdy przyczyna ostatniej usterki była niejasna, Japońskie korporacje były w ostatnich dniach w pogotowiu, ponieważ firmy i urzędy rządowe zgłaszały natarczywe telefony.

Rząd stwierdził, że połączenia te prawdopodobnie pochodziły z Chin i były związane z uwolnieniem przez Japonię oczyszczonej radioaktywnej wody z uszkodzonej elektrowni jądrowej Fukushima do Oceanu Spokojnego.

Cena akcji Toyoty zamknęła się o 0,21% na poziomie 2 431,5 jena po tym, jak przez większą część poranka znajdowała się na minusie.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB November 20 2024 12:51 V23.2.3-2