reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© RISC V Org
Biznes |

Branżowe potęgi łączą siły, by promować RISC-V

Półprzewodnikowi giganci Robert Bosch, Infineon Technologies, Nordic Semiconductor, NXP oraz Qualcomm zainwestują w nową firmę stworzoną w celu przyspieszenia wdrożenia RISC-V.

Założyciele twierdzą, że firma z siedzibą w Niemczech "będzie pojedynczym źródłem umożliwiającym tworzenie kompatybilnych produktów opartych na RISC-V, dostarczanie architektur referencyjnych i pomoc w tworzeniu rozwiązań szeroko stosowanych w branży".

RISC-V łączy modułowe podejście techniczne z otwartym, wolnym od opłat ISA. Jako proces non-profit, RISC-V nie utrzymuje żadnych komercyjnych udziałów w produktach lub usługach. Jest to otwarty standard, więc każda firma, zarówno duża, jak i mała, może go używać w swoich własnych produktach i usługach.

Liderzy branży uważają, że wszystko to powinno przyczynić się do przyspieszenia innowacji. Wyjaśnia też, dlaczego Robert Bosch, Infineon, Nordic Semiconductor, NXP i Qualcomm połączyły siły, aby zainicjować to nowe przedsięwzięcie. Liderzy mówią, że początkowo skupią się na motoryzacji, ale kolejna faza obejmie już urządzenia mobilne i IoT. Zaapelowali również do stowarzyszeń branżowych i rządów o wsparcie tej przełomowej inicjatywy.

"W miarę jak pojazdy stają się definiowane programowo, a wymagania dotyczące niezawodności rosną, na przykład ze względu na elektryfikację i łączność, a także trendy, takie jak autonomiczna jazda, zachodzi ogólna potrzeba standaryzacji i kompatybilności ekosystemu w całej branży, przy czym procesory są kluczowym IP. Jesteśmy dumni, że dzięki tej inicjatywie możemy wspierać tworzenie zaufanych produktów motoryzacyjnych opartych na RISC-V. Wiedza i doświadczenie wiodących graczy rynkowych pozwoli uwolnić pełny potencjał RISC-V w sektorze motoryzacyjnym" – powiedział Peter Schiefer, prezes dywizji motoryzacyjnej Infineon, w komunikacie prasowym.


reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB November 20 2024 12:51 V23.2.3-1
reklama
reklama