![](/th/n700x300nimgBuildingMAHLE_headquarter1.jpg)
Nowe partnerstwo będzie rozwijać ogniwa półprzewodnikowe
Niemiecki dostawca branży motoryzacyjnej Mahle i tajwański producent akumulatorów ProLogium podpisali protokół ustaleń dotyczący opracowania i oceny rozwiązań zarządzania termicznego dla akumulatorów półprzewodnikowych nowej generacji.
Firmy uważają, że ogniwa półprzewodnikowe będą miały w przyszłości znaczące zalety pod względem bezpieczeństwa i gęstości energii, co przyczyni się do zwiększenia zasięgu jazdy i wyższych standardów bezpieczeństwa systemów akumulatorowych. Z tego powodu Mahle i ProLogium chcą współpracować, koncentrując się na dostosowanych rozwiązaniach zarządzania termicznego, które uwzględniają specyficzne właściwości technologii tajwańskiego producenta.
Oczekuje się, że współpraca wesprze konkurencyjne systemy akumulatorów o wysokiej wydajności, gęstości energii, żywotności i możliwości szybkiego ładowania.
"Współpraca z ProLogium jest absolutnie korzystna dla obu stron. Dzięki połączonej wiedzy obu grup będziemy kształtować przyszłe technologie akumulatorów o doskonałych właściwościach" – powiedział Arnd Franz, prezes zarządu i dyrektor generalny Mahle, w komunikacie prasowym.
"Wierzę, że wspólne siły ProLogium i Mahle napędzają komercjalizację niezawodnych i wydajnych rozwiązań w zakresie akumulatorów półprzewodnikowych, które przenoszą pojazdy elektryczne na wyższy poziom. Dzięki tej współpracy jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia w przyszłości zerowego zużycia energii netto" – powiedział Vincent Yang, dyrektor generalny i założyciel ProLogium Technology, w komunikacie prasowym.
Mahle uważa, że wydajne zarządzanie temperaturą jest tym, co przede wszystkim umożliwia efektywną e-mobilność. Ogrzewanie i chłodzenie w pojazdach ocenia zarówno jako kluczowy obszar technologii dla elektryfikacji, jak i swojej podstawowej działalności.
Niemiecka firma jest jednym z pionierów systemów chłodzenia akumulatorów, zajmując się seryjną produkcją od ponad dekady. W oparciu o technologię półprzewodnikową ProLogium, Mahle ma oceniać wymagania termiczne na poziomie ogniwa, modułu ogniwa, zestawu akumulatorów i systemu pojazdu w celu uzyskania optymalnych rozwiązań w zakresie zarządzania temperaturą. Działania mają objąć nie tylko konkurencyjność pod względem wydajności, sprawności i kosztów, ale również do oceny starzenia się, ponieważ wartość baterii w całym okresie eksploatacji odgrywa kluczową rolę w penetracji rynku masowego i przyszłego rynku używanych pojazdów elektrycznych.
Mahle i ProLogium uważają, że rezultat współpracy jeszcze bardziej przyspieszy rozwój technologii półprzewodnikowej i poprawi właściwości ogniw.
"Opracowanie pierwszych rozwiązań w zakresie zarządzania temperaturą dostosowanych do akumulatorów półprzewodnikowych będzie kluczowym krokiem w kierunku komercjalizacji" – ocenił dr Uli Christian Blessing, wiceprezes ds. rozwoju produktów w zakresie zarządzania temperaturą w Mahle.
Duże nadzieje firmy pokładają również w tlenkowej baterii litowo-ceramiczna ProLogium, która ma przyczynić się do zwiększenia zasięgu jazdy, szybszego ładowania i lepszej możliwości recyklingu baterii.