reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Apple
Analizy |

Globalna produkcja smartfonów spada

Jak podaje instytut TrendForce, w pierwszym kwartale 2023 roku produkcja smartfonów wyniosła jedynie 250 milionów jednostek.

Globalna produkcja smartfonów w 1Q23 wyniosła zaledwie 250 milionów sztuk, co oznacza spadek o 19,5% w stosunku do poprzedniego roku. Stanowi to nie tylko największy zarejestrowany dotychczas roczny spadek, ale także najniższy kwartalny poziom produkcji od 2014 roku.

Samsung odnotował niewielki wzrost produkcji w pierwszym kwartale dzięki wprowadzeniu na rynek serii Galaxy S23, osiągając 61,5 miliona sztuk - wzrost o 5,5% względem poprzedniego kwartału. TrendForce przewiduje jednak zmniejszenie produkcji w 2 kwartale o prawie 10% ze względu na słabnący popyt na nowe modele. Apple odnotowało spadek produkcji smartfonów o 27,5% w pierwszym kwartale, która wyniosła łącznie 53,3 miliona sztuk. Nowa seria iPhone'ów 14 stanowiła około 78% tej liczby, co stanowi wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. TrendForce przewiduje jednak spadek o 20% w 2 kwartale, ze względu na okres przejściowy między premierami nowych modeli.

Marki takie jak Oppo (w tym Oppo, Realme i OnePlus) podjęły kroki w celu zmniejszenia produkcji w 1 kwartale do 26,8 mln sztuk, co oznacza spadek o 17% w ujęciu kwartalnym. TrendForce prognozuje jednak ponad 30% wzrost produkcji w 2 kwartale, przypisywany udanemu zarządzaniu inwentarzem i umiarkowanemu ożywieniu popytu w Azji Południowo-Wschodniej i innych regionach. Oppo stale zwiększa swój udział na rynku luksusowych modeli w Chinach, ponadto osiągnęło znaczący sukces sprzedażowy w Azji Południowej, Azji Południowo-Wschodniej i Ameryce Łacińskiej. Rynek zagraniczny stanowi prawie 60% całkowitej sprzedaży produktów tej marki.

W pierwszym kwartale Xiaomi (w skład którego wchodzą Xiaomi, Redmi, POCO) odnotowało zmniejszenie produkcji do 26,5 miliona sztuk, co oznacza spadek o 27,4% w ujęciu kwartalnym. Spadek ten TrendForce przypisuje globalnemu zmniejszeniu zaufania konsumentów i nadmiernym zapasom gotowych produktów w Xiaomi, co miało doprowadzić do ograniczenia planów produkcyjnych. Ze względu na trwające korekty zapasów ustalone na drugi kwartał, przewiduje się, że kwartalny wzrost produkcji zostanie ograniczony, przy szacowanym wzroście o około 20%. Jednocześnie Vivo (w tym Vivo, iQoo) odnotowało wielkość produkcji na poziomie 20 milionów sztuk w pierwszym kwartale - spadek o 14,2% w ujęciu kwartalnym. Choć Chiny nadal pozostają głównym rynkiem docelowym dla sprzedaży Vivo, popyt na tym rynku w drugim kwartale utrzymuje się w stagnacji pomimo ponownego otwarcia granic. W rezultacie oczekuje się, że kwartalna wielkość produkcji wykaże niewielki wzrost o około 10%.

Utrzymujące się spowolnienie gospodarcze doprowadziło do zwiększonej aktywności na rynku używanych telefonów i usług naprawczych, co może potencjalnie zahamować wzrost produkcji smartfonów w 2. kwartale. Mimo to prognozuje się, że produkcja w 2. kwartale wyniesie 260 mln sztuk, co oznacza wzrost w ujęciu kwartalnym o około 5%. TrendForce prognozuje że ze względu na niekorzystne warunki ekonomiczne, produkcja smartfonów zmniejszy się o 10% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

RankFirma1Q23QoQYoY
1Samsung24.6%5.5%-16.7%
2Apple21.3%-27.5%-11.9%
3Oppo10.7%-17.0%-33.8%
4Xiaomi10.6%-27.4%-40.4%
5Vivo8.0%-14.2%-12.3%
Global market share of top 5 smartphone brands for 1Q23 

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
February 13 2024 16:53 V22.3.28-1