reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© ZF
Przemysł elektroniczny |

ZF inwestuje w rozwój elektroniki i technologii w Polsce

Założona w 1915 roku niemiecka firma produkująca części motoryzacyjne dynamicznie się rozwija. W Polsce posiada cztery centra inżynieryjne (w Bielsku-Białej, Częstochowie, Łodzi i Wrocławiu), w których zatrudnia już ponad 1 800 osób.

Jak wynika z komunikatu prasowego, ZF kontynuuje prace nad rozpowszechnieniem przełomowych technologii dla mobilności nowej generacji, koncentrując się na produktach dla pojazdów definiowanych programowo, autonomicznej jazdy i mobilności elektrycznej. Niektóre z tych systemów są opracowywane, testowane i produkowane właśnie w polskich zakładach i cetrach inżynieryjnych niemieckiej firmy. 

Okazuje się, że duże znaczenie w strukturze firmy ma działalność badawczo-rozwojowa Centrum Inżynierii Elektroniki ZF w Częstochowie. To dzięki tej gałęzi powstał Zakład Elektroniki, w którym ZF produkuje nowoczesne komponenty elektroniczne dla zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), takie jak kamery S-Cam 4.8, radary czy superkomputery ZF ProAI dla funkcji zautomatyzowanej jazdy.

ZF podkreśla, że pojazdy przyszłości będą charakteryzować się wysokim poziomem zintegrowania z siecią i automatyzacji zdefiniowanej przez oprogramowanie, ale "samochód definiowany programowo" to znacznie więcej niż "smartfon na kółkach", nawet jeśli działanie pojazdu coraz bardziej przypomina działanie smartfona. Różnica wg ZF polega na jakości i ilości komponentów sprzętowych, które muszą być inteligentnie połączone przez platformę oprogramowania, aby umożliwić wygodne i bezpieczne przemieszczanie się.

"W miarę jak branża zmierza w kierunku pojazdów definiowanych programowo, które obejmują scentralizowaną domenę i kontrolery strefowe, ZF wykorzystuje swoją wieloletnią wiedzę w zakresie sprzętu i oprogramowania do sterowania ruchem pojazdów, aby pomóc w tworzeniu nowych funkcjonalności i zwiększenia poziomów autonomiczności" – mówił w komunikacie Rafał Zatorski, Director of Poland Electronics Engineering ZF Group.

ZF chce dalej rozwijać systemy oprogramowania sterującego pojazdem, a także wzmacniać ich rolę  w nowych architekturach E/E poprzez ciągłą wymianę danych z potencjałem do tworzenia oprogramowania jako produktu i niestandardowych aplikacji.

Warto podkreślić, że ZF jako swój główny cel definiuje wykorzystanie nowych narzędzi cyfrowych i przetwarzania w chmurze, które pomagają rozwijać mobilność. 

Dwa Centra Inżynieryjne Elektroniki z portfolio ZF znajdują się w Łodzi i Częstochowie, gdzie zatrudnionych jest obecnie ponad 880 pracowników. Jako pierwszy, w 2005 roku, został otwarty obiekt w Częstochowie, a kilka lat później, w 2017 roku w Łodzi. Inne jednostki R&D ZF znajdują się m.in. w Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Anglii, Francji, Chinach i Indiach. 

Jak podaje ZF, inżynierowie zatrudnieni w tych centrach zajmują się projektowaniem, testowaniem i walidacją elektronicznych systemów bezpieczeństwa dla przemysłu samochodowego. Wymienić tu należy pasywne systemy bezpieczeństwa (np. elektroniczny moduł aktywowania poduszki powietrznej czy czujniki przyśpieszenia i ciśnienia), systemy z obszaru ADAS (takie jak detekcja radarowo-wizyjna oraz moduły i komputery sterujące), a także układy kierownicze i hamulcowe (elektryczne wspomaganie kierownicy czy ABS, kontrola trakcji i stabilizacji toru jazdy).


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-1
reklama
reklama