Infineon i Foxconn współpracują nad rozwojem SiC i EV
Niemiecki gigant w dziedzinie półprzewodników oraz największy na świecie dostawca EMS Hon Hai Technology Group (Foxconn) chcą zrobić krok naprzód w dziedzinie pojazdów elektrycznych i wspólnie opracować zaawansowane rozwiązania elektromobilne o wydajnych i inteligentnych właściwościach.
Firmy podpisały Memorandum of Understanding (MoU), w celu skupienia się na rozwoju SiC. Zgodnie z umową, strony będą wykorzystywały innowacje Infineon w zakresie SiC dla przemysłu motoryzacyjnego oraz know-how Foxconn w zakresie systemów motoryzacyjnych.
"Przemysł motoryzacyjny ewoluuje. Wraz z szybkim wzrostem rynku EV i związanym z tym zapotrzebowaniem na większy zasięg i osiągi, rozwój elektromobilności musi nadal postępować i wprowadzać innowacje" – powiedział w komunikacie prasowym Peter Schiefer, prezes Infineon Automotive Division.
Zgodnie z protokołem ustaleń, obie firmy będą współpracować nad wdrożeniem technologii SiC w motoryzacyjnych aplikacjach o dużej mocy, takich jak falowniki trakcyjne, ładowarki pokładowe i konwertery DC-DC. Nowi partnerzy zamierzają wspólnie opracowywać rozwiązania dla pojazdów elektrycznych, dążąc do zwiększenia wydajności i efektywności przy wykorzystaniu wiedzy Infineon na temat systemów motoryzacyjnych, wsparcia technicznego i oferty produktów SiC w połączeniu z doświadczeniem Foxconn w zakresie projektowania i produkcji elektroniki.
"Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Infineon i jesteśmy pewni, że ta współpraca zaowocuje zoptymalizowaną architekturą, wydajnością produktów, konkurencyjnością kosztów oraz wysoką integracją systemów, aby zapewnić klientom najbardziej konkurencyjne rozwiązania motoryzacyjne" – mówił Jun Seki, główny strateg Foxconn ds. EV.
Plany dotyczące nowego tajwańskiego centrum aplikacji systemowych
Ponadto firmy planują utworzenie centrum aplikacji systemowych na Tajwanie, by jeszcze bardziej rozszerzyć zakres współpracy. Po ukończeniu, centrum ma skupić się na optymalizacji aplikacji samochodowych, w tym aplikacji inteligentnych kokpitów, zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy oraz aplikacji jazdy autonomicznej. Zajmie się również aplikacjami związanymi z elektromobilnością, takimi jak systemy zarządzania akumulatorami i falowniki trakcyjne.
Centrum zastosowań systemowych ma powstać w ramach bieżącego roku.