reklama
reklama
© ZF
Biznes |

ZF podpisuje wieloletnią umowę z STMicroelectronics

Od 2025 roku firma ZF będzie kupować urządzenia z węglika krzemu od firmy STMicroelectronics. Zgodnie z warunkami wieloletniej umowy, ST będzie dostarczać "dwucyfrową liczbę milionów urządzeń SiC", które zostaną zintegrowane z nową, modułową architekturą falowników firmy ZF, która ma pojawić się w produkcji seryjnej w 2025 roku.

ZF twierdzi, że wykorzysta pionowo zintegrowaną produkcję węglika krzemu firmy ST w Europie i Azji, aby zapewnić sobie zamówienia klientów w dziedzinie elektromobilności.

„Tym strategicznie ważnym krokiem wzmacniamy nasz łańcuch dostaw, aby móc bezpiecznie zaopatrywać naszych klientów. Nasz portfel zamówień w dziedzinie elektromobilności do 2030 roku wynosi obecnie ponad trzydzieści miliardów euro. Dla tej wielkości potrzebujemy kilku niezawodnych dostawców urządzeń z węglika krzemu", mówił w komunikacie prasowym Stephan von Schuckmann, członek zarządu ZF odpowiedzialny za elektromobilność, a także za zarządzanie materiałami.

Dzięki tej umowie ZF zyskała kolejnego dostawcę technologii węglika krzemu. Przypomnijmy, że niedawno umowę partnerską w zakresie technologii węglika krzemu ZF podpisało z firmą Wolfspeed.

"Jako firma zintegrowana wertykalnie, inwestujemy w zwiększenie zdolności produkcyjnych oraz rozwój łańcucha dostaw węglika krzemu, aby wesprzeć naszych globalnych i europejskich klientów z sektora motoryzacyjnego i przemysłowego w realizacji celów związanych z elektryfikacją oraz dekarbonizacją", mówił w komunikacie prasowym Marco Monti, prezes Automotive and Discrete Group w STMicroelectronics.

ST będzie produkować chipy z węglika krzemu w swoich zakładach produkcyjnych we Włoszech i Singapurze, a następnie pakować je w STPAK, zaawansowany pakiet opracowany przez ST. Chipy będą również testowane w zakładach firmy w Maroku i Chinach.

Mówiąc dokładniej, od 2025 roku ST będzie dostarczać ZF urządzenia MOSFET z węglika krzemu trzeciej generacji - wolumen rzędu dwucyfrowej wartości milionów. ZF ma wykorzystać tę technologię między innymi w falownikach do pojazdów europejskiego producenta samochodów, których start produkcyjny zaplanowano na 2025 rok.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 30 2023 20:03 V22.0.11-2