reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Cargounit
Przemysł elektroniczny |

Cargounit inwestuje w tabor elektrycznych lokomotyw

Największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, a także jeden z największych tego typu podmiotów w Europie rozbudowuje swoją flotę do ruchu towarowego. Cargounit właśnie odebrało dwie lokomotywy Vectron oraz zamówiło kolejne, co da łącznie 33 elektrowozy wyprodukowane przez Siemensa.

Rodzina lokomotyw wielosystemowych Vectron została zaprezentowana przez niemiecki koncern w 2010 roku. Już w 2012 roku uzyskała dopuszczenie do sieci kolejowej kolejno w Rumunii, Polsce i Niemczech.

Do 2015 roku więcej krajów przyznało stałe dopuszczenie dla Vectronów Siemensa – Włochy, Chorwacja, Norwegia, Austria, Szwecja, Słowacja, Słowenia, Czechy, Turcja i Węgry. W kolejnych latach pozwolenia stopniowo wydawano w reszcie krajów Europy.

Cargounit w komunikacie prasowym opisuje Vectrony jako najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy, o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach. Podstawowym założeniem przy ich konstrukcji była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i międzynarodowym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.

Dopiero co odebrane przez Cargounit dwie lokomotywy Siemensa zostaną dostarczone jeszcze w tym miesiącu do klientów: Freightliner PL oraz DB Cargo Polska. Oba Vectrony MS dysponują mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym oraz zostały wyposażone w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3).

„Lokomotywy przeznaczone są do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Holandii, Rumunii oraz Bułgarii. Co niezwykle ważne, pojazdy z platformy Vectron – jako jedyne nowoczesne lokomotywy w Europie – posiadają już dopuszczenia do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach. Cieszymy się, na współpracę z CARGOUNIT w następnych latach – dzięki temu nasze lokomotywy są wykorzystane przez coraz szersze grono użytkowników operujących w Polsce i zagranicą.” – mówił w komunikacie prasowym powiedz Hubert Meronk, Prezes Zarządu Siemens Mobility Sp. z o.o.

Jak podaje Cargounit, firma zakupiła od Siemens Mobility już 31 platform Vectron i Smartron, z możliwością zamówienia dodatkowych pojazdów do końca 2024 r., a kolejne dwie lokomotywy Smartron przeznaczone na rynek rumuński zostały już zamówione. Reasumując, flota lokomotyw Siemensa zakupionych przez Cargounit wynosi obecnie 33 elektrowozy (27 Vectronów oraz 6 Smartronów), a do 2025 r. prawdopodobnie przekroczy 40.

„Działalność CARGOUNIT w segmencie wynajmu lokomotyw wielosystemowych rozpoczęła się od zakupu pierwszej lokomotywy Vectron MS w 2019 roku. Jednak kluczowe dla rozwoju naszej floty lokomotyw wielosystemowych było podpisanie 18 miesięcy temu ramowej umowy dostawy 10 lokomotyw z Siemens Mobility wraz z opcją dostarczenia kolejnych 20 lokomotyw. Wraz z przekazaniem lokomotyw Vectron MS w marcu bieżącego roku dostarczyliśmy już 9 i 10 lokomotywę z zamówienia podstawowego. Jesteśmy zadowoleni, że nasze lokomotywy tak szybko znajdują najemców wśród wiodących przewoźników towarowych takich jak Freightliner PL czy DB Cargo Polska.” – mówił w komunikacie prasowym Łukasz Boroń, Prezes Cargounit Sp. z o.o. – „Decyzja o zakupie kolejnych dwóch lokomotyw Smartron na rynek rumuński to pochodna dużego zainteresowania naszą ofertą na tym rynku ze strony lokalnych przewoźników. Jest to dowodem na szybką transformację rynku lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie coraz więcej klientów decyduje się na najem nowoczesnych pojazdów. Cieszymy się z zaufania jakim darzą nas nasi dotychczasowi i nowi klienci poszerzając zakres współpracy z Cargounit.”

Łącznie Siemens Mobility sprzedało już ok 1680 Vectronów do 63 klientów z całej Europy. Firma Siemens Mobility sprzedała już 1679 Vectronów łącznie do 63 klientów z całej Europy. Z kolei po polskich torach jeździ już ponad 100 elektrycznych lokomotyw Siemnsa, a korzystają z nich Cargounit, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2024 14:09 V22.4.31-1
reklama
reklama