reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Uniststem
Biznes |

Unisystem: Jesteśmy gotowi na kolejne wyzwania branży elektronicznej

Ubiegły rok był pełen wyzwań dla całej branży elektronicznej, również dla założonego w 1995 roku Unisystemu. Trudności nie przeszkodziły jednak firmie z Gdańska w ustanowieniu kolejnego, rekordowego obrotu. Evertiq postanowił więc zapytać Sławomira Szwedę i Kamila Kozłowskiego, prezesów Unisystemu, jak w takim razie oceniają 2022 rok i jak zapatrują się na 2023, wobec którego wiemy, że mają ambitne plany.

Ewelina Bednarz, Evertiq: Jaki był 2022 rok dla firmy Unisystem?

Sławomir Szweda, prezes firmy Unisystem: Bardzo dobry, ale jednocześnie trudny. Przewidywano, że dla branży elektronicznej wciąż może być to ciężki okres, zwłaszcza, że popandemiczne problemy z dostawami niektórych komponentów są wciąż odczuwalne. Tymczasem w 2022 roku pobiliśmy rekord – łączny obrót dwóch spółek z naszej grupy, czyli firm Unisystem i Riverdi, wyniósł 140 mln zł. Jednak nie osiągnęlibyśmy tego bez naszych pracowników. Ich codzienna praca, motywacja do podejmowania najtrudniejszych wyzwań technologicznych, wychodzenie poza utarte schematy, a także ciągły rozwój kompetencji, składają się na sukces naszych firm. 

EB: Miniony rok okazał się zaskakujący. Był trudny, ale jednak okazał się rekordowy. Proszę powiedzieć, co było dla Państwa największym wyzwaniem w minionym roku?

Kamil Kozłowski, wiceprezes firmy Unisystem: To był rok pełen wyzwań! Zawsze największym, a zarazem najważniejszym wyzwaniem, jest sprostanie oczekiwaniom klientów. Widzimy jak z roku na rok rośnie ich świadomość w zakresie technologii wizualizacji informacji – coraz częściej sięgają np. po rozwiązania customizowane, dostosowane w każdym calu do potrzeb użytkownika końcowego. To nas cieszy, ponieważ jednym z naszych założeń jest dzielenie się zdobytą przez lata praktyki wiedzą. A produkty przygotowywane w ścisłej współpracy z klientem, to element wizji naszej firmy jako dostawcy eksperckich rozwiązań. 

Jednocześnie to my musimy zapewniać klientom jak najbardziej konkurencyjne warunki, dlatego cały czas dbamy o rozsądne poszerzanie naszego portfolio. Dziś, biorąc pod uwagę skalę prowadzonego biznesu, jesteśmy w stanie korzystać z rozwiązań od niemal wszystkich wiodących dostawców, będąc w tej części Europy jedynym oficjalnym dystrybutorem takich marek jak AUO czy Innolux. Co więcej, nierzadko zdarza się, że producenci zachęcają krajowych, a także europejskich dystrybutorów do bezpośredniego kontaktu z nami – Unisystem stał się hubem, zapewniającym nie tylko lokalny stock, ale również niezbędny know-how. 

EB: Spójrzmy w przyszłość. Jakie są oczekiwania Państwa firmy względem 2023 roku?

SS: Ambitnie założyliśmy, że i w 2023 roku będziemy starać się pobić zeszłoroczny rekord. Mamy jednak świadomość pewnych ograniczeń, których symptomy już zauważamy – liczba zamówień, w porównaniu do tych samych okresów w poprzednich latach, spada. Wpływ na to ma zapewne sytuacja geopolityczna i kryzys energetyczny. Ponadto, część naszych klientów, ze względu na wcześniejsze wydłużające się lead time’y, zrobiła zapasy towaru na co najmniej kilka kolejnych miesięcy. Jednocześnie liczymy, że pozyskanie przez Polskę środków z Krajowego Planu Odbudowy, wpłynie korzystnie na ożywienie naszej gospodarki, skłaniając przedsiębiorców do inwestowania, także w nowoczesne technologie, w których mamy udział. Szansę na wzrost obrotu widzimy również w zwiększeniu naszej aktywności na rynkach europejskich, w których wciąż tkwi ogromny potencjał. Aby jeszcze sprawniej na nich działać, rozbudowujemy nasz dział Exportu, a także dział Solution, który składa się ze specjalistów odpowiedzialnych za wdrażanie produktów customizowanych.

KK: W 2023 roku chcielibyśmy dalej rozwijać usługi, które są dostępne w naszej ofercie. Zauważamy, że klienci coraz chętniej korzystają z bondingu optycznego, zwanego również klejeniem optycznym. To metoda łączenia wyświetlaczy z panelami dotykowymi i szkłem ochronnym, polegająca na umieszczaniu pomiędzy poszczególnymi komponentami przezroczystych klejów lub folii, które utwardzane są np. promieniowaniem UV. W efekcie usuwa się powietrze występujące pomiędzy poszczególnymi elementami, nie tylko poprawiając czytelność prezentowanych treści, lecz również m.in. ograniczając możliwość wnikania zanieczyszczeń w szczeliny modułu, co w dłuższym czasie korzystnie wpływa na żywotność urządzenia końcowego. Dotychczas bonding optyczny był dostępny w naszej ofercie, jednak chcemy aby docelowo stał się standardem, a nie dodatkowym atutem produkowanych przez nas rozwiązań do wizualizacji informacji. Zastosowanie technologii takich jak bonding optyczny to przykład naszego podejścia do klienta – dla każdego projektu szukamy optymalnych rozwiązań, czyli jak najlepszych z punktu widzenia klienta, zarówno pod względem ekonomicznym, jak i technologicznym. 


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
February 13 2024 16:53 V22.3.28-1