Prezes Zarządu Sygnis o znaczeniu zespołu i wyzwaniach
Sygnis SA to młoda, polska firma, która dynamicznie się rozwija i wciąż nabiera prędkości. Tylko w zeszłym roku Evertiq pisał o zmianach kadrowych, przejęciach, wygranych przetargach i działalności badawczo-rozwojowej spółki. Teraz Andrzej Burgs, Prezes Zarządu Sygnis SA, zgodził się odpowiedzieć na pytania Evertiqa na temat minionego roku i przyszłości.
Ewelina Bednarz, Evertiq: Jaki był 2022 rok dla Sygnis?
Andrzej Burgs, Prezes Zarządu Sygnis SA: Miniony rok był wielkim kamieniem milowym w rozwoju firmy. Dopiero, patrząc z perspektywy 12 miesięcy widać, jak wiele zmieniło się w naszej organizacji. Zadebiutowaliśmy na giełdzie 30 grudnia 2021 roku, zatem 2022 rok był naszym pierwszym rokiem giełdowym. Raportowanie cykliczne danych dla rynku, które chcemy dawać w jak najszerszym merytorycznie opisie, było często pracą po 14-16h dziennie, aby móc je dobrze złożyć pod względem merytorycznym i graficznym. To również masowe dostawy drukarek 3D, które rozpoczęliśmy co prawda pod koniec 2021 roku, jednakże dopiero 2022 rok ustabilizował wysoki poziom obrotów maszynami do druku 3D. Oczywiście, mocno w tym nas wsparł program Laboratoria Przyszłości. Teraz czas ruszyć na ich odpowiednik (Laboratoriów Przyszłości) w Czechach!
EB: Miniony rok znacząco podkręcił Państwa tempo. A jak było w przypadku działalności badawczo-rozwojowej Sygnis?
AB: 2022 rok to także kolejne kamienie milowe w naszej działalności badawczo-rozwojowej. W szczególności należy tutaj wspomnieć o pivocie, jaki wykonaliśmy w projekcie Syglass oraz zakupie praw do technologii druku 3D węglem szklistym (druk 3D z fazy gazowej w fazę stałą). Pivot Syglass został zainicjowany przez ekspertów, z jakimi mogliśmy współpracować w ramach przygotowania do II etapu europejskiego konkursu badawczo-aplikacyjnego EIC. Podążając nową formą komercjalizacji, udało się nam podpisać już ponad 5 listów intencyjnych, rozpoczynających dialogi techniczne w zakresie wdrożenia rozwiązań Syglass, czyli technologii druku 3D ze szkła niskotemperaturowego.
EB: Proszę powiedzieć, jakie były dla Państwa największe wyzwania w minionym roku?
AB: Największym wyzwaniem było przeprowadzenie jednocześnie dwóch transakcji organizacyjnych, tj. zakupienie Zmorph S.A. od Warsaw Equity Group oraz sprzedaż aktywów związanych z brandem Mode360_by Sygnis do OrbitVu. Na poziomie finansowo-prawnym były to trudne operacje, a jeszcze trudniejszym zadaniem było przeprowadzenie transformacji zespołów pracowniczych. Niemniej – udało się nam skutecznie przeprowadzić obydwie transakcje!
EB: Jakie wydarzenie minionego roku napawa Sygnis największą dumą?
AB: W minionym roku zespół firmowy wykazał się wielkim sercem i wielkim angażem. Wspólne działania na rzecz Ukrainy, kiedy prototypowaliśmy i produkowaliśmy dniami i nocami stazy taktyczne czy lotki do dronów, pokazały, że ideały scalające tych ludzi w zespół to nie puste slogany, a realne przekonania. To oddanie i zaangażowanie napawa mnie największą dumą. Mam świadomość, że taki zespół jest w stanie osiągnąć każdy cel jaki sobie obierze. Stąd, podczas wewnątrzfirmowego omawiania planów strategii na rozwój firmy, utwierdziłem się w tym, że nawet najbardziej ambitne cele biznesowe są do osiągnięcia, gdy ma się tak silny zespół.
EB: Jakie są oczekiwania Państwa firmy względem przyszłości i 2023 roku?
AB: Będziemy prowadzić dalsze akwizycje branżowe w obszarze addytywnych technik wytwórczych, przywrócimy międzynarodowy blask marce Zmorph, a także postawimy kolejne kroki w kierunku otworzenia fabryk aplikacji Syglass i druku 3D z węgla. Chcielibyśmy zakończyć rok 2023 z rozbudowaną bazą produkcyjną, a także chcemy być zdecydowanie dalej w zakresie konsolidacji polskiej branży druku 3D.