reklama
reklama
© Pixabay Biznes |

5 sposobów na recesję dla branży elektronicznej

Branża komponentów elektronicznych przyzwyczaiła się do okresu zwiększonego popytu – ciągłe niedobory w łańcuchu dostaw nękały podaż, powodując wzrost cen. Teraz, gdy inflacja wraz globalnym spowolnieniem gospodarczym zaczęły wpływać na zachowania konsumentów, rynek zaczął doświadczać spadków w wielu branżach. Zmiany w prognozach na koniec 2022 r. oraz na I kwartał 2023 r. zmusiły producentów półprzewodników do przygotowania się na recesję.

Fusion Worldwide, dostawca komponentów z 20-letnim stażem, postanowiła podzielić się swoim doświadczeniem i przygotowała zestawienie pięciu sposobów na recesję dla branży elektronicznej. Recesja oznacza z reguły mniejszą aktywność handlową i przemysłową, mającą negatywny wpływ na dochody firm i osób prywatnych. Istotne jest więc zbudowanie odpowiedniej strategii, na której mogą polegać firmy w okresach zmniejszonego popytu, by zabezpieczyć swoje dochody. 

Mądry marketing

Fusion Worldwide zauważa, że kiedy konsumenci dokonują ostrożniejszych zakupów, koniecznym jest skierowanie ich na właściwe kanały marketingowe i nie marnowanie dochodów na źle umieszczone reklamy. Najlepszym ruchem jest więc skoncentrowanie się na odpowiednich odbiorcach i to pod nich zainwestować pieniądze przeznaczone na marketing.

Świadome inwestycje

Okres pandemii kojarzy nam się z ciągłymi informacjami na temat planów ekspansji, mających na celu odciążenie produkcji. Teraz, gdy zachowania konsumentów uległy zmianie, a przychody za III kwartał nie spełniły oczekiwań, plany rozwojowe i inwestycje są odraczane lub wstrzymywane.

Fusion Worldwide podaje przykład SK Hynix, które ogłosiło 50% redukcję swojego budżetu na wydatki kapitałowe w 2023 roku. Skoncentrowano się na cięciach w infrastrukturze i sprzęcie, ponieważ plany rozbudowy okazały się niepotrzebne z obecnym popytem. Firma planuje również nieco zmniejszyć inwestycje w pojemność płytek i opóźni migrację technologii do czasu, gdy budżet będzie w stanie udźwignąć zakup nowego sprzętu.

Restrukturyzacja

Wielu specjalistów mogłoby odradzać eksperymentów w tym czasie, jednak jak pisze Fusion Worldwide, istnieje sposób na przeprowadzenie prób, które mogłyby przełożyć się na zwroty, gdy wydatki konsumentów zaczną wzrastać.

Firma Seagate wprowadziła plan restrukturyzacji w celu obniżenia kosztów, głównie poprzez zmniejszenie liczby pracowników na całym świecie, a także wykorzystanie fabryk i ograniczenie produkcji. Jednocześnie amerykańskie przedsiębiorstwo produkujące nośniki danych, zaplanowało przeprowadzanie eksperymentów na małą skalę, które sprawdziłyby się w momencie przyszłego przyspieszenia. Głównym celem tego projektu było sprawdzenie, w jaki sposób można skutecznie zwiększyć produkcję na platformach 30 terabajtowych, ponieważ firma Seagate przewiduje znaczny wzrost na tym rynku.

Usprawnij produkcję

Kolejnym ważnym punktem jest więc optymalne zarządzanie produkcją. Jak pisze Fusion Worldwide, kiedy popyt słabnie, ważne jest, aby skupić się na kluczowych punktach rynku, w celu zmaksymalizowania zysku. Warto więc wycofać produkcję z obszarów o słabszym popycie.

Dla przykładu, Intel ogłosił, że dokona cięć w portfelu, aby wyeliminować redundancję starszych produktów i przenieść moce produkcyjne na towary mające wyższy potencjał zwrotu i wzrostu.

Podobnie postąpiła firma onsemi, która zdecydowała się na strategię „fab-lighter”, w celu obniżenia kosztów ogólnych i uzyskania dodatkowych przychodów. W III kwartale 2022 roku onsemi zakończyła sprzedaż 8-calowej fabryki w Idaho i planowała sfinalizować sprzedaż 6-calowej fabryki w Niigata w Japonii. Dzięki odpowiedniej strategii, onsemi było w stanie przewidzieć, gdzie popyt jest najwyższy, i ukierunkować produkcję tak, aby lepiej sprostać potrzebom swoich klientów. Przychody ze sprzedaży pomogły zrekompensować straty.

Nie panikuj, przygotuj się

Ostatnia, złota rada to spokój. Fusion Worldwide zapewnia, że powtarzające się recesje są nieodłączną częścią cyklu podaży i popytu, dlatego każda firma powinna mieć plan, aby móc się na taką ewentualność przygotować, a nie panikować. 

reklama
reklama
February 01 2023 23:01 V20.12.5-1