Polsko-szwedzki start-up z pomysłem na energię ze słońca i chmury
SunRoof zdążył się poznać dzięki innowacyjnej technologii dachów solarnych. Teraz wykorzystuje również moc chmury obliczeniowej, w której dostrzega możliwość rozwoju i szansę na zwiększenie ekspansji na kolejne rynki europejskie.
Polsko-szwedzki start-up stworzył dachy 2 w 1 – dom pokrywa zintegrowane fotowoltaiczne pokrycie dachowe, które umożliwia maksymalne wykorzystanie powierzchni dachu do pozyskiwania czystej energii. Dzięki takiej instalacji gospodarstwa domowe mogą być w zasadzie samowystarczalne, ponieważ wytworzony prąd powinien pokryć zapotrzebowanie na energię niezbędną do korzystania ze sprzętów elektrycznych, a nawet ogrzania domu czy naładowania samochodu elektrycznego w przydomowej stacji ładowania.
„Pomysł na SunRoof urodził się w głowie mojego brata, który jest inżynierem budowlanym. Zadał sobie pytanie - po co budować najpierw ładny dach, a później kłaść na to brzydką instalację fotowoltaiczną? Zamiast tego, lepiej stworzyć system, który jest dachem i instalacją fotowoltaiczną w jednym. I to jest dzisiaj SunRoof.” – tłumaczył Lech Kaniuk, CEO SunRoof.
SunRoof, planując szeroką ekspansję na nowe rynki, postanowił jeszcze bardziej zadbać o energię wytwarzaną przez dachy w całości zbudowane z monokrystalicznych modułów fotowoltaicznych. W tym celu firma podjęła decyzję o oparciu swoich procesów o elastyczną i skalowalną technologię chmury obliczeniowej, która płynnie będzie współpracować z innymi systemami zaimplementowanymi w firmie – czytamy na stronie SunRoof.
„Zauważyliśmy, że w organizacji brakuje jednego systemu wspomagającego zarządzanie, który scalałby wszystkie dane z wykorzystywanych rozwiązań IT, także tych wewnętrznych, oraz pozwalał na analizę naszych działań i wyciąganie wniosków na przyszłość. Działamy już w kilku krajach, stąd mamy ambicje globalne. Potrzebowaliśmy zaufanego dostawcy, który oprócz możliwości łatwej implementacji rozwiązań na różnych rynkach zapewni nam także najwyższy poziom bezpieczeństwa danych. – mówi Katarzyna Małecka, Head of Internal Products z firmy SunRoof.
Firma dostrzegła potencjał w architekturze IT. Wdrożono więc m.in. sytemy ERP i CRM Microsoft Dynamics 365, Business Intelligence – Power BI, Marketing Automation, a także środowisko chmurowe Azure od Microsoft. Zastosowane narzędzia cyfrowe pozwalają lepiej zarządzać zasobami, a także na podejmowaniu skuteczniejszych decyzji w oparciu o powstałe w systemach analizy.
Rozwiązania wdrażane i proponowane przez polsko-szwedzki start-up przyciągają inwestorów. SunRoof zdążył do tej pory pozyskać m.in. 70 mln zł z funduszu Klima Energy Transition Fund oraz 20 mln zł na ekspansję w Europie i USA, a także na rozwój marketplace, który miałby umożliwiać klientom firmy zarabianie na nadwyżce wytworzonej energii.
Niedawno SunRoof poinformował również, że nawiązał współpracę z QMODULAR, producentem budynków modułowych. Firmy mają wprowadzić na rynek linię zeroenergetycznych domów Solar House.
„QMODULAR podziela naszą troskę o przyszłość planety oraz pasję do tworzenia prostych, ale komfortowych rozwiązań o wysokim standardzie. Podobnie jak my, jest pionierem w opracowywaniu nowych kategorii produktów, sprzyjających dokonywaniu zrównoważonych wyborów. Dlatego bardzo się cieszę, że dach solarny SunRoof stanie się integralną częścią domów modułowych z linii Solar House i wspólnie stworzymy inwestorom nowe możliwości inteligentnego budownictwa zasilanego energią ze słońca.” – podsumował współpracę Marek Zmysłowski, Co-Founder i CMO SunRoof.