reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Comarch Biznes | 25 listopada 2022

Comarch będzie się rozwijał w Azji Południowo-Wschodniej

Janusz Filipiak, założyciel i prezes zarządu spółki informatycznej Comarch, powiedział w wywiadzie dla PAP, że Comarch chce zwiększyć swoją obecność w Azji Południowo-Wschodniej, ponieważ to ważny region z ogromnymi zasobami, w którym nie widać kryzysu gospodarczego.

Polska Agencja Prasowa przeprowadziła wywiad z prof. Filipiakiem przy okazji jego powrotu ze szczytu B20 – zjazdu przedstawicieli ze świata biznesu odbywającego się w ramach G20.

W rozmowie z PAP prof. Filipiak zdradził, że podczas konferencji przyglądał się sektorowi telemedycyny w Indonezji. Ocenił, że Comarch ma szansę zaistnieć na tej scenie, ponieważ mając przewagę technologiczną, potrzebuje ją tylko agresywnie sprzedać. Drugi obszar, w kierunku którego patrzy Filipiak, to usługi finansowe, jednak nieukierunkowane na pojedynczego człowieka, ale na firmy - Comarch inwestuje już przecież w budowanie systemu obsługi firm i dostarczania im usług finansowych.

Zdaniem prof. Filipiaka przyszłość leży też w rozwiązaniach chmurowych.

"Przyszłość jest w chmurze, trzeba mieć technologię dostarczania usług informatycznych z chmury. Powoli klienci nie chcą już kupować systemów, chcą mieć usługę informatyczną. My to rozwijamy i jesteśmy nawet krok do przodu w stosunku do konkurencji, ale potrzebna jest inwestycja w rozbudowę naszej obecności w tej części świata. Europa jest ociężała, a tutaj to wszystko kipi, dymi i z pewnością trzeba tam być.” - czytamy wypowiedź prof. Filipiaka na stronie PAP.

Założyciel Comarchu powiedział, że jego firma wdraża aplikacje dla korporacji, czyli systemy informatyczne do pracy dla telekomów i banków, zarządzania siecią telekomunikacyjną oraz systemy lojalnościowe. Jego zdaniem wymagają one dużego zaawansowania technologicznego, co jest szansą dla Comarch.

„Każdy z tych systemów do wewnętrznego zarządzania dużymi korporacjami na etapie projektu wymaga zaangażowania kilkuset osób i bardzo zaawansowanej wiedzy. My te rozwiązania mamy i to nam pomaga wygrywać. Trzeba zdecydowanie zwiększyć naszą obecność w obszarze sprzedaży, ale nie tylko, bo jak sprzedamy projekt, to musimy mieć lokalnie ludzi, żeby ten projekt realizować" – czytamy dalej w wywiadzie słowa prof. Filipiaka.

Polski biznesmen i naukowiec ocenił, że Azja Południowo-Wschodnia jest ważnym regionem, ponieważ ma 700 mln mieszkańców, ciągle się rozwija i posiada ogromne zasoby. Dodatkowo podczas szczytu praktycznie nie pojawiły się żadne oznaki, by w tym rejonie miałby rozwinąć się kryzys gospodarczy.

"Rozmawiałem z silną organizacją przedsiębiorców z izby gospodarczej w Indonezji i powiedziałem, że jesteśmy w stanie przyjmować ludzi na staże. Comarch zresztą tradycyjnie ma duże programy stażowe. Indonezja ma ogromne zasoby ludzkie, ale zdecydowanie trzeba zainwestować w ich edukację. Wszyscy tak robią, np. Apple inwestuje w edukację studentów czy uczniów indonezyjskich, żeby mieć dostęp do zasobów ludzkich. To nie jest działalność charytatywna – jeśli mamy się tam rozwijać, to potrzebujemy ludzi i takie działania podejmiemy" – mówił prof. Filipiak w rozmowie z PAP.

W wywiadzie prof. Filipiak jednoznacznie powiedział, że Comarch musi być obecny w Azji Południowo-Wschodniej i mieć tam swoje lokalne zasoby. Jego zdaniem to jest ten moment, kiedy trzeba działać i to szybko.    

„W trudnych czasach wszyscy boją się inwestowania, a my musimy zdobyć się na odwagę, żeby dać pieniądze na zwiększenie obecności w tym regionie. Trzeba to zrobić w rozsądnym tempie, w sposób zrównoważony. Comarch ma oddział w Bangkoku, to ponad dwadzieścia osób, zarówno w sprzedaży, jak i wdrożeń, który obsługuje projekty w Indonezji, Filipinach, Wietnamie, Tajlandii, Malezji. Mamy duży projekt dla Axiaty, która jest drugim największym telekomem w Indonezji. Nie zaczynamy więc od zera, ale będziemy chcieli się wzmacniać." – czytamy wypowiedź prezesa zarządu Comarch.

Dodajmy, że podczas szczytu B20 nie było za bardzo uczestników z Europy, zabrakło przedstawicieli i biznesmenów z Niemiec, Francji, Anglii czy Włoch. 

reklama
reklama
November 15 2022 00:19 V20.10.16-1