reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© abb Przemysł elektroniczny | 21 listopada 2022

Technologie trakcyjne z Polski zasilą europejski tabor

Technologie trakcyjne ABB mają zasilić ponad 300 nowych pociągów dostarczonych m.in. do Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Portugalii, Niemiec i Austrii. Większość z nich zostanie wyprodukowanych w fabryce ABB w Aleksandrowie Łódzkim.

Zamówienia opiewają na ponad tysiąc urządzeń różnego typu, w tym pakietów rozwiązań obejmujących m.in. wysokowydajne przekształtniki i silniki trakcyjne. 

Jak czytamy w komunikacie prasowym, duża część zamówionych rozwiązań zasilających zostanie wykorzystana w składach typu CITYLINK Stadlera, czyli w lekkich, modułowych pojazdach szynowych, które mogą łączyć centra miast z obszarami podmiejskimi, korzystając zarówno z tras kolejowych, jak i miejskiej sieci tramwajowej. Składy ponadto mogą być eksploatowane na trasach zelektryfikowanych, osiągając prędkość do 100 km/h, a także, dzięki wykorzystaniu baterii, na trasach bez sieci trakcyjnej.

„Większość urządzeń na potrzeby pojazdów CITYLINK zostanie wyprodukowana w Polsce. To będzie jedno z największych zamówień w historii fabryki napędów ABB w Aleksandrowie Łódzkim. – Wyprodukujemy ponad 1000 urządzeń różnego typu, w tym przekształtniki Bordline CC400, rozwijając jednocześnie dotychczasowy model. Ponadto, po raz pierwszy z naszych linii produkcyjnych zejdzie przekształtnik trakcyjny 15 kV w technologii prądu przemiennego, a także urządzenia chłodzące typu HEX. To wszystko z wykorzystaniem lokalnych kompetencji oraz doświadczenia zespołów projektowych i inżynieryjnych ABB.” – mówił w komunikacie Maciej Duczyński z biznesu Trakcji ABB w Polsce.

Stadler Valencia zamówiło również urządzenia zasilające lokomotywy towarowe. Jak informuje ABB,  pojazdy mają zostać wyposażone w systemy z rodziny Bordline, które przekształcają energię z linii napowietrznej na odpowiednie napięcie i częstotliwość, napędzając w ten sposób silniki trakcyjne znajdujące się na pokładzie pojazdu. Przekształtniki oferowane przez ABB mieszczą się w jednej szafie, co wyraźnie wpływa na zmniejszenie masy pojazdu, a zarazem oszczędza energię i ułatwia serwis. 

„Bardzo cenimy sobie zaufanie, jakim firma Stadler kieruje się w stosunku do naszych technologii i doświadczenia w branży trakcyjnej. Wykorzystanie wydajnych rozwiązań w tych nowych pojazdach, przełoży się na więcej zaoszczędzonej energii, bezpieczeństwa i dostępności w wielu krajach Europy.” – powiedział Edgar Keller, dyrektor globalnego biznesu Trakcji ABB.

ABB to międzynarodowy koncern z siedzibą w Zurichu, specjalizując się w dostawie innowacyjnych technologii trakcyjnych. Oferuje rozwiązania zasilające, pomocnicze i magazynujące energię do nowych pojazdów oraz tych modernizowanych. Firma zatrudnia 105 tys. pracowników w ponad 100 krajach. 

reklama
reklama
November 15 2022 00:19 V20.10.16-2