ZF wyprodukuje superkomputery wspomagające jazdę
Częstochowski Zakład Elektroniki koncernu ZF poszerzy swoją ofertę produkcyjną o elektroniczne systemy wspomagania kierowcy.
Międzynarodowy koncern ZF rozwija się, o czym informował niedawno w komunikacie prasowym oraz podczas targów IAA Transportation 2022 w Hanowerze. O planach ZF dotyczących fabryki w Częstochowie mówił natomiast w wywiadzie dla portalu wnp.pl jej dyrektor, Krzysztof Gablankowski.
„Ten superkomputer to będzie centralna jednostka informatyczna w samochodzie, zbierająca sygnały od poszczególnych elementów systemu i wydająca decyzje. Może zdecydować o hamowaniu, o ominięciu przeszkody czy o innym zachowaniu auta.” - mówił dla wnp.pl Krzysztof Gablankowski, dyrektor Zakładu Elektroniki ZF Automotive Systems Poland w Częstochowie.
Elektroniczne systemy wspomagania kierownicy, czyli ADAS (Advanced Driver Assistance System), stają się coraz powszechniejsze, dlatego ZF przygotowuje się, by sprostać zwiększonemu popytowi. Do niedawna komponenty te znajdowały się tylko w luksusowych samochodach, jednak zmiany wprowadzone w przepisach unijnych dotyczące ruchu drogowego przyczyniły się do ich upowszechnienia i wzrostu zapotrzebowania.
Koncern ZF zatrudnia ok. 157 500 pracowników w 31 krajach na całym świecie, w Polsce ma ponad 10 000 pracowników w siedmiu lokalizacjach: Bielsku-Białej, Czechowicach-Dziedzicach, Częstochowie, Gliwicach, Łodzi, Warszawie oraz Wrocławiu.