reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 11 sierpnia 2022

Połączone krowy dają lepsze mięso i produkty mleczne

W ramach projektu CATTLECHAIN 4.0 powstały nowatorskie rozwiązania dla rolników, które mogą trafić na rynek już w przyszłym roku.

Rozwijając projekt CATTLECHAIN 4.0 (Enhancing farm productivity and guaranteeing CATTLE traceability and welfare with blockCHAIN), Carlos Callejero i zgromadzony przez niego zespół postawili na nowe urządzenia internetu rzeczy oraz algorytmy, aby zbudować na ich podstawie tanie i niezawodne rozwiązania pozwalające na stałe monitorowanie pojedynczych zwierząt. Opracowana przez nich technologia, która sprawdziła się jak dotąd w stadach liczących nawet 5 000 krów, całkowicie zmienia sposób zarządzania inwentarzem żywym.

– Połączyliśmy urządzenia internetu rzeczy – obroże i kolczyki, z czujnikami zewnętrznymi, które pozwalają na ważenie zwierząt i pomiar ilości spożywanej przez nie wody. Nasze algorytmy weryfikują szereg parametrów związanych z dobrostanem zwierząt – dostęp do żywności i wody, a także poziom aktywności i stresu zwierzęcia.

Docelowo niektóre z opracowanych algorytmów będą uruchamiane bezpośrednio na urządzeniach, w ramach tak zwanej koncepcji przetwarzania brzegowego, dzięki czemu będą przekazywały informacje przekazywane niemalże u źródła. Podsumowując, przyszłość przyniesie inteligentniejsze urządzenia IoT, które będą gromadzić więcej cennych informacji – mówi Carlos Callejero, dyrektor generalny Sensowave i koordynator projektu Cattlechain 4.0.

W ramach projektu opracowano trzy główne narzędzia: mierzące czas, jaki zwierzę spędza na pastwisku; ostrzegające hodowców, gdy zwierzę pije mniej wody lub przybiera na wadze mniej, niż powinno i wreszcie narzędzie do monitorowania poziomu stresu i alarmowania hodowców, gdy odbiega od normy.

Nowe obroże i kolczyki są już gotowe do wprowadzenia na rynek. Oba urządzenia są w stanie komunikować się między sobą, a twórcom urządzeń udało się wykazać, że minimalizują całkowity koszt monitorowania stada.

Badacze opracowali też nową generację algorytmów wykorzystujących sztuczną inteligencję, aby za ich pomocą gromadzić więcej informacji na temat stanu zwierzęcia. Wszystkie te osiągnięcia maja się przełożyć na wzrost rentowności dużych stad.

– Rozwijamy też technologie oparte na koncepcji blockchain – opracowaliśmy między innymi narzędzie, które dostarcza konsumentom wyczerpujących informacji związanych z identyfikowalnością produktów mięsnych. Działanie tego narzędzia zostało sprawdzone w praktyce przez wiele gospodarstw sprzedających swoje produkty bezpośrednio konsumentom. Przy zakupie mięsa klienci otrzymują dostęp do cennych informacji, takich jak miejsce pochodzenia, świadectwa dobrostanu zwierząt i innych – wyjaśnia Carlos Callejero.

Oczywiście twórcy CATTLECHAIN nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa i mają dalsze plany rozwoju. Pracują m.in. nad algorytmem zliczającym godziny wypasu oraz algorytmem monitorującym odżywianie w czasie wypasu krów.

Proces komercjalizacji produktu rozpisany jest na trzy etapy.

– W pierwszej kolejności chcemy skupić się na działaniach marketingowych w Hiszpanii. Opracowane rozwiązania zostaną uwzględnione w naszych kanałach dystrybucji – będą dostępne zarówno w internecie, jak i przez naszych przedstawicieli handlowych i dystrybutorów – wyjaśnia Carlos Callejero.

Drugi etap będzie polegał na dalszym rozwoju rynku hiszpańskiego i jednoczesnym wchodzeniu na rynki Francji, Portugalii i Zjednoczonego Królestwa. Natomiast trzeci etap obejmuje marketing międzynarodowy i poszukiwanie dystrybutorów na głównych rynkach docelowych.


Źródło: CORDIS

reklama
reklama
September 29 2022 15:24 V20.8.40-1