reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Mercedes_Benz
Przemysł elektroniczny |

Inwestycja w Mercedes-Benz eCampus oficjalnie rozpoczęta

Konsolidacja oraz poszerzenie działalności badawczo-rozwojowej w eCampusie w Untertürkheim odgrywa zasadniczą rolę w strategii napędów Mercedes-Benz. Ośrodek ma odpowiadać za cały obszar technologii akumulatorów firmy.

Podczas ceremonii na terenie swojej głównej fabryki w Stuttgarcie-Untertürkheim Mercedes-Benz położył symboliczny fundament pod nowe centrum kompetencji w obszarze badań i rozwoju przyszłych generacji akumulatorów oraz ogniw akumulatorowych. Tak zwany Mercedes-Benz eCampus będzie stopniowo rozpoczynał swoją działalność od 2023 roku.

Początkowo znajdzie się tam między innymi fabryka prowadząca niskoskalową produkcję ogniw. W połowie dekady eCampus zostanie wzbogacony o laboratorium bezpieczeństwa baterii oraz różne stanowiska i obiekty do testowania nowych generacji baterii.

– W ten sposób Untertürkheim umacnia swoją rolę supernowoczesnej lokalizacji dla technologii napędów w ramach strategii Grupy „Electric Only” (z ang. tylko prąd). Opiewająca na kwotę kilkuset milionów euro inwestycja w projekt i budowę eCampusu zapewnia przyszłą rentowność tej tradycyjnej, blisko 120-letniej lokalizacji Mercedesa – pisze producent w komunikacie.

– Położenie fundamentów pod eCampus i związane z tym inwestycje w rozwój techniki akumulatorów stanowią wyraźne zobowiązanie wobec przyszłej rentowności tego tradycyjnego miejsca. To bardzo dobra wiadomość dla pracowników Untertürkheim, a także dla całego regionu. Przejście na napędy wolne od emisji CO2 nie może prowadzić do zmniejszenia wartości dodanej, dlatego tym ważniejsze jest, aby inwestycji dokonywać również w naszych zakładach produkujących układy napędowe – szczególnie w tak ważnej lokalizacji jak Untertürkheim – komentuje Ergun Lümali, wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej oraz przewodniczący Rady Zakładowej Mercedes-Benz Group AG.

Fabryka Mercedes-Benz Untertürkheim jest największą lokalizacją w globalnej sieci produkcji układów napędowych Mercedes-Benz. Podlega jej kilka zakładów w dolinie Neckaru. Fabryka zatrudnia około 16 000 pracowników i obecnie produkuje silniki, akumulatory, osie, skrzynie biegów oraz powiązane komponenty. Prowadzone są tu także rozległe prace badawczo-rozwojowe Grupy nad układami napędowymi oraz testy pojazdów na lokalnym torze testowym; w dziale rozwoju pracuje około 3000 osób. Obecnie oprócz systemów akumulatorowych w Untertürkheim opracowuje się i testuje części do elektrycznych układów napędowych. Tutaj znajduje się również główna siedziba Mercedes-Benz Group AG.

Już w ubiegłym roku w Untertürkheim swoją działalność rozpoczęła pierwsza fabryka akumulatorów, mieszcząca się w podległych zakładach w Hedelfingen. Aktualnie z tamtejszej linii produkcyjnej zjeżdżają baterie do w pełni elektrycznych modeli Mercedesa – EQS i EQE. Kolejna podległa fabryka akumulatorów – w Brühl – wkrótce rozpocznie wytwarzanie baterii do nowej generacji hybryd plug-in Mercedes-Benz w segmencie SUV-ów. Pod koniec 2024 r. w kompleksie rozpocznie się produkcja i montaż części do elektrycznych układów napędowych (eATS) do przyszłych modeli Mercedes-EQ, uzupełniając portfolio elektrycznych produktów zakładu.

– Mamy zdecydowane ambicje, aby stać się światowym liderem w dziedzinie rozwoju pojazdów elektrycznych. Kluczową rolę będą odgrywać tu komponenty opracowane właśnie w Untertürkheim, gdzie już dzisiaj nie tylko projektujemy części do naszych napędów elektrycznych, ale i pracujemy w naszych laboratoriach nad chemią ogniw przyszłości i testujemy je, aż osiągną dojrzałość produkcyjną. Z czasem będziemy jeszcze skuteczniej konsolidować nasze kompleksowe doświadczenie w zakresie rozwoju całego spektrum napędów elektrycznych – mówi Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG i dyrektor ds. technicznych, odpowiedzialny za rozwój oraz zakupy.

W średnioterminowej perspektywie transformacja lokalizacji Mercedes-Benz Untertürkheim doprowadzi do zmian w zadaniach tutejszych pracowników i profilach ich zatrudnienia. Firma podkreśla, że wspiera swoich pracowników różnorodnymi działaniami, a w szczególności kładzie nacisk na ukierunkowane programy szkoleniowe w obszarze elektromobilności oraz cyfryzacji. Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat akademie MB Tech przeszkoliły we wszystkich aspektach elektromobilności około 42 000 zatrudnionych. W zakładzie w Untertürkheim rozpoczyna się właśnie pilotażowy projekt przekwalifikowania pracowników z produkcji na specjalistów ds. danych. Również zmniejszenie wielkości produkcji seryjnej konwencjonalnych zespołów napędowych doprowadzi do zmian w strukturze personelu zakładów w Untertürkheim. Najwyższym priorytetem, jeśli chodzi o niezbędne przesunięcia strukturalne i personalne w obszarze miejsc pracy, jest to, aby były one jak najbardziej akceptowalne społecznie – pisze Mercedes-Benz w komunikacie.


©Mercedes-Benz


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-2
reklama
reklama