Ford wyprodukuje elektryki nowej generacji w Hiszpanii
Ford wybrał zakład w Walencji jako preferowane miejsce montażu modeli opartych na architekturze pojazdów elektrycznych nowej generacji.
Po dopuszczeniu modeli do etapu produkcji, zakład w Walencji mógłby rozpocząć wytwarzanie pojazdów elektrycznych i skomunikowanych jeszcze w obecnej dekadzie.
– Wdrożenie w zakładach w Walencji produkcji na naszej kompletnie nowej architekturze, przeznaczonej dla modeli elektrycznych, pomoże nam zbudować w Europie rentowność, zapewnić wartościowe miejsca pracy i poszerzyć ofertę Forda o pojazdy elektryczne klasy premium, generujące wysokie osiągi i w pełni skomunikowane z siecią, które spełniają oczekiwania naszych europejskich klientów – komentuje Stuart Rowley, prezes Ford of Europe oraz dyrektor ds. transformacji i jakości w Ford Motor Company.
Ogłoszona decyzja została podjęta po zakończeniu kompleksowych konsultacji z zespołami w Walencji (Hiszpania) i Saarlouis (Niemcy). W zakładzie Forda w Saarlouis nadal będzie produkowany model osobowy Ford Focus, a firma analizuje również możliwości przyszłej lokalizacji produkcji – czytamy w komunikacie.
Jednocześnie Ford kontynuuje wartą 2 mld USD inwestycję w centrum pojazdów elektrycznych w Kolonii, gdzie produkcja rozpocznie się pod koniec 2023 roku. Niemcy staną się główną siedzibą europejskiego oddziału Model e Forda oraz miejscem pierwszej regionalnej produkcji pojazdów elektrycznych w Europie.
– Ford intensywnie inwestuje w produkcję pojazdów elektrycznych w Niemczech, a my jesteśmy przywiązani do tego kraju jako naszej głównej siedziby w Europie – dodaje Stuart Rowley.
Ford informuje, że jego europejska strategia zakłada stworzenie atrakcyjnej linii pojazdów elektrycznych, w tym elektrycznej wersji Forda Puma oraz wzmocnienie pozycji lidera w segmencie samochodów użytkowych, dzięki elektrycznym modelom Ford Pro i usługom opartym na skomunikowaniu z siecią. Do 2026 roku Ford planuje sprzedawać w Europie 600 000 pojazdów elektrycznych rocznie.
Sprzedaż pojazdów elektrycznych na całym kontynencie nadal szybko rośnie (wzrost o 65% do 2,3 mln w 2021 r.), a na początku tego miesiąca Parlament Europejski przegłosował ustanowienie nowych celów w zakresie emisji CO2 dla pojazdów lekkich, w tym wymóg, aby do 2035 roku wszystkie nowo sprzedawane pojazdy posiadały napędy zeroemisyjne.