reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© BMW Group
Przemysł elektroniczny |

BMW Group otworzy centrum kompetencji w zakresie produkcji ogniw

Jesienią BMW Group otworzy centrum kompetencji w zakresie produkcji ogniw akumulatorowych (Cell Manufacturing Competence Centre, CMCC) w Parsdorf koło Monachium.


  • Obecnie, po zakończeniu procedury zatwierdzania kontroli emisji, są już spełnione warunki do uruchomienia przedseryjnej produkcji ogniw do akumulatorów litowo-jonowych w centrum kompetencji.
  • Na powierzchni około 15 000 m kw. BMW Group przeprowadzi industrializację przyszłych generacji wysokowydajnych ogniw akumulatorowych.
  • BMW aktualnie wyklucza własną produkcję ogniw akumulatorowych na skalę przemysłową, ale linia pilotażowa w centrum kompetencji pozwoli w pełni przeanalizować i zrozumieć procesy tworzenia łańcucha wartości ogniwa, a co za tym idzie, ułatwi dalszą optymalizację produkcji pod względem jakości, wydajności i kosztów.

– Po skutecznej implementacji centrum kompetencji ogniw akumulatorowych, BCCC, skupiamy się teraz na procesach produkcyjnych. Zabezpieczamy możliwość produkcji ogniw do akumulatorów litowo-jonowych pod względem jakości, wydajności i kosztów z perspektywy produkcji na skalę przemysłową – komentuje Markus Fallböhmer, kierownik produkcji silników i napędów elektrycznych w BMW Group.

Rozłożone w czasie uruchomienie produkcji na linii pilotażowej od jesieni

Inwestycje związane z pierwszym etapem rozbudowy centrum kompetencji w zakresie produkcji ogniw akumulatorowych wynoszą około 170 mln EUR. W oddziale w Parsdorfie zatrudnionych zostanie około 80 pracowników.

Niemieckie Federalne Ministerstwo Gospodarki i Technologii oraz Bawarskie Ministerstwo Gospodarki, Rozwoju Regionalnego i Energii wspierają ten projekt w ramach europejskiego procesu dofinansowania IPCEI (Important Projects of Common European Interest).

Ze względu na złożoną technologię uruchomienie produkcji ogniw akumulatorowych przebiega etapami. Rozpoczęcie produkcji w CMCC nastąpi jesienią. W pierwszej fazie rozruchu instalowany i uruchamiany jest sprzęt do produkcji elektrod. Tutaj surowce takie jak grafit czy tlenki niklu do elektrod akumulatorów są dozowane i mieszane. Po tym następuje powlekanie metalowych folii i końcowe zagęszczanie.

W drugiej fazie instalowany jest sprzęt do późniejszego montażu i formowania ogniw. Tam elektrody wraz z innymi elementami są przerabiane na ogniwa akumulatorowe, formowane i testowane pod kątem jakości. Cały proces uruchomienia trwa około roku. W przyszłym roku w centrum kompetencji rozpocznie się seryjna produkcja ogniw akumulatorowych.


W Parsdorfie trwają prace nad innowacyjnymi procesami produkcyjnymi i urządzeniami, które mogą być wykorzystywane także w produkcji seryjnej. BMW Group produkuje tam wzory ogniw akumulatorowych dla następnej generacji technologii akumulatorowej, która będzie wykorzystywana w Nowej Klasie. Firma zamierza znacznie zwiększyć gęstość energii w przyszłej generacji ogniw litowo-jonowych, przy jednoczesnej redukcji kosztów zużycia materiałów i produkcji. Istotny udział w osiągnięciu tego celu ma mieć właśnie CMCC. Działalność w Parsdorfie będzie prowadzona dzięki energii elektrycznej wytwarzanej w sposób odnawialny, produkowanej między innymi przez systemy fotowoltaiczne na dachu budynku.

– Dzięki CMCC uzupełniamy nasze umiejętności w całym łańcuchu wartości, od opracowania ogniwa akumulatora, poprzez produkcję modułów i komponentów napędowych, aż po instalację w pełni zmontowanych akumulatorów wysokonapięciowych w naszych fabrykach. Analogicznie do BCCC w dziedzinie badań nad ogniwami niemal seryjna produkcja w Parsdorfie stworzy przykład dla produkcji ogniw akumulatorowych. Dzięki temu eksperci BMW Group mogą na bieżąco dyskutować z producentami ogniw i optymalizować procesy i technologie – mówi  mówi Markus Fallböhmer, kierownik produkcji silników i napędów elektrycznych w BMW Group.

BMW Group pozyskuje ogniwa akumulatorowe od zewnętrznych producentów, a dalsze prace odbywają się u producenta samochodów, tj. przygotowanie ogniw, produkcja modułów i akumulatorów wysokonapięciowych. Produkcja komponentów do napędów elektrycznych odbywa się w wielu miejscach w sieci produkcyjnej BMW Group. Na przykład akumulatory wysokonapięciowe, moduły akumulatorów i komponenty są produkowane w Niemczech w zakładach w Dingolfing, Regensburgu i Lipsku. Kolejne zakłady zajmujące się elektromobilnością znajdują się w fabryce w Spartanburgu w Stanach Zjednoczonych oraz w spółce joint venture BMW Brilliance Automotive w Chinach.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 15 2024 14:25 V22.4.5-2