reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Romet Przemysł elektroniczny | 30 maja 2022

Baterie BMZ Poland napędzają rowery Rometu

Romet, tworząc elektryczne rowery produkowane w polskiej fabryce, stawia na lokalne partnerstwa strategiczne, w tym z BMZ Poland w zakresie baterii.

Krajowy producent rowerów – Romet – ramy do rowerów elektrycznych produkuje w Polsce, w jednej z najnowocześniejszych fabryk w Europie, z wykorzystaniem technologii przemysłu 4.0. Dodatkowo, dzięki produkcji baterii w Polsce oraz dużemu udziałowi komponentów wytwarzanych we własnych fabrykach, Romet wystawia importerom świadectwo pochodzenia – eur 1, dzięki czemu mogą oni skorzystać z preferencyjnych stawek celnych. Preferencje te uzyskuje się tylko wtedy, kiedy rowery składają się w co najmniej w 60 procentach z części powstałych w Europie.

– Jako producent posiadamy pełne zaplecze projektowe i technologiczne. Tworzymy nasze rowery tu w Polsce w pełnym procesie produkcyjnym – od projektu, przez wydruk ramy 3D, laboratoryjne testy komponentów rowerowych, aż po produkcję ram. Dzięki drukarkom 3D wyprodukowanie modelu ramy pozwala znacznie przyspieszyć proces wdrożenia jej do produkcji – wyjaśnia Grzegorz Grzyb wiceprezes zarządu Romet.

Romet testuje też wszystkie komponenty, przeprowadzając badania zmęczeniowe, udarowe oraz w komorze klimatycznej. Firma informuje, że „za pomocą rozbudowanych aparatur przetestowany może być każdy komponent rowerowy, zarówno w świecie wirtualnym jak i rzeczywistym, co w konsekwencji pozwala odzwierciedlić procesy zachodzące podczas użytkowania roweru”.

Potencjał produkcji i współpraca z polskimi producentami

– Jako producent z powodzeniem wdrażamy światowe trendy, ale też reagujemy na  potrzeby klientów. Widzimy ogromny wzrost zainteresowania e-rowerami na całym świecie, w tym także w Polsce i odpowiadamy na to zwiększoną produkcją, ale przede wszystkim najnowszą technologią. Nasze ramy produkujemy w Polsce. Aluminium, z którego je produkujemy, pochodzi z polskich hut – mówi Grzegorz Grzyb.

Romet, pracując nad rowerami elektrycznymi, nawiązał strategiczne partnerstwa. Dzięki temu, „z uwagi na wspomniany udział procentowy komponentów możemy mówić o polskim rowerze elektrycznym” – podkreśla wiceprezes firmy.

Romet postawił na opracowanie technologii, dzięki której ramy są zintegrowane z baterią – te ostatnie komponenty dostarcza firma BMZ Poland Sp. z o.o.

Miesięczny potencjał produkcyjny firmy to około 10 tysięcy sztuk ram elektrycznych, a Romet zapewnia, że firma jest w każdej chwili gotowa, by zwiększyć tę wydajność.

Rynek rowerów elektrycznych w Europie będzie rósł

Patrząc na przyszłość rowerów elektrycznych w Europie, według szacunków Europejskiej Konfederacji Przemysłu Rowerowego (Confederation of the European Bicycle Industry), w 2027 roku wolumen rowerów elektrycznych przekroczy liczbę rowerów tradycyjnych, zaś w 2030 roku ma osiągnąć 17 milionów sztuk. Co ciekawe, w tym samym czasie liczba rowerów tradycyjnych ma obniżyć się do około 15 milionów sztuk.

Romet około połowy całej produkcji rowerów eksportuje do krajów Europy Zachodniej oraz krajów nadbałtyckich, gdzie otworzył strategiczne przedstawicielstwo. To model współpracy w biznesie, który planuje konsekwentnie rozwijać  na rynku zagranicznym. Obecnie rowery z fabryki Romet sprzedawane są na 50 rynkach na świecie.

– Natomiast już teraz przewidujemy, że w 2022 roku udział rowerów elektrycznych w całej produkcji firmy Romet wynosić będzie około 20%. Posiadamy w swojej ofercie kilkanaście różnych modeli w zasadzie we wszystkich kategoriach: od E-MTB, E-Trekking i E-Cross,  po  E-City. Aktualnie pracujemy nad nowymi propozycjami e-bików – podkreśla Grzegorz Grzyb.

reklama
reklama
November 15 2022 00:19 V20.10.16-1