reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© DNeX
Przemysł elektroniczny |

Foxconn i DNeX wybudują fabrykę chipów w Malezji

Dagang NeXchange Berhad (DNeX) i spółka zależna Foxconn, Big Innovation Holdings (BIH), planują założyć spółkę joint venture, aby wybudować fabrykę wafli 300 mm w Malezji.

BIH to spółka zależna tajwańskiego giganta elektronicznego i zajmuje się inwestycjami Foxconnu związanymi z półprzewodnikami. BIH i malezyjski DNeX podpisały Memorandum of Understanding (MoU) w celu współpracy przy uruchomieniu i eksploatacji zakładu produkcji półprzewodników w Malezji.

Po ukończeniu inwestycji nowa fabryka ma przetwarzać 40 000 wafli miesięcznie przy wykorzystaniu technologii 28- i 40-nm – czytamy w komunikacie malezyjskiej firmy.

– Nowy zakład będzie pierwszą fabryką wafli 12-calowych w Malezji, zainicjowaną przez lokalną firmę. W obiekcie będzie wykorzystywany proces 28-nm, który jest najbardziej zaawansowaną technologią produkcyjną dla tranzystorów planarnych. Ten proces będzie miał długą żywotność produkcyjną i najszerszy zakres zastosowań – mówi Tan Sri Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir, dyrektor zarządzający grupy DNeX.

Jak dodaje Tahir, decyzja o uruchomieniu fabryki jest częścią strategii grupy mającej na celu odkrywanie nowych możliwości, rozwoju grupy i tworzenia innowacji w dziedzinie technologii, wspierając zaspokojenie silnego globalnego popytu na półprzewodniki.

Kolejne kroki w ramach protokołu ustaleń to podjęcie decyzji o lokalizacji nowej fabryki w Malezji, wypracowanie struktury finansowania projektu, wstępnej struktury zarządzania oraz kluczowego personelu dla fabryki.

Na razie więc firmy nie podają szczegółów inwestycji. Dyrektor zarządzający DNeX co prawda podkreśla znaczenie projektu dla rozwoju rynku pracy w Malezji, w szczególności jeśli chodzi o podnoszenie kwalifikacji zawodowych w dziedzinie zaawansowanych technologii półprzewodnikowych, ale nie podaje liczby planowanych etatów. 


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama