reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Analizy | 13 maja 2022

W tym roku firmy wyprodukują mniej smartfonów

Analitycy TrednForce oceniają, że liczba wyprodukowanych w 2022 roku smartfonów zmniejszy się do 1,333 miliarda sztuk – utrzymująca się pandemia ma bowiem negatywny wpływ na gospodarkę.

Według badań TrendForce, globalny wolumen produkcji smartfonów w I kwartale 2022 wyniósł 310 milionów sztuk, co oznacza spadek w stosunku do poprzedniego kwartału o 12,8%. Główne powody są dwa. Po pierwsze wiele głównych producentów robiło bieżące korekty zapasów, a po drugie jest to sezonowy spadek, po standardowo mocnym czwartym kwartale.

W drugim kwartale bieżącego roku pandemia znowu jest poważnym problemem na największym światowym rynku konsumenckim. Chińska polityka walki z COVID pogłębia spadek globalnej produkcji telefonów komórkowych, który na drugi kwartał szacowany jest na 309 mln sztuk. Jednak w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku, kiedy odradzająca się pandemia w Indiach i Azji Południowo-Wschodniej spowodowała gwałtowny spadek całkowitej produkcji, produkcja telefonów komórkowych wzrośnie nieznacznie o 0,7%.

TrendForce zwraca uwagę, że wojna między Rosją a Ukrainą nadal pogłębia problem rosnącej globalnej inflacji. Wysoka inflacja oznacza, że konsumenci będą mieli mniejszy budżet na wydatki, co nieuchronnie doprowadzi do wydłużenia cykli wymiany urządzeń i redukcji wydatków na ten cel. Podsumowując, w pierwszej połowie 2022 roku analitycy zwracają przede wszystkim uwagę na chińskie lockdwony, podczas gdy na drugą połowę roku podkreślają kryzys inflacyjny.

Aktualnie produkcja smartfonów na ten rok szacowana jest na 1,333 miliarda sztuk i nadal istnieje możliwość korekty w dół.

W Chinach spadek liczby sprzedanych smartfonów o prawie 13% w 2022 roku

Jeśli chodzi o Chiny, analitycy zauważają, że nacisk władz na utrzymanie ścisłej polityki „zero-COVID” i niedawne zaognienie pandemii przyczyniły się do osłabienia popytu na smartfony. Chiński rynek wciąż ma największy udział w globalnym rynku smartfonów, ale ze względu na wpływ pandemii, udział ten spadnie z 24,2% w ubiegłym roku do 21,1% w tym roku (z 325 mln sztuk do 283 mln sztuk), co oznacza roczny spadek o około 12,9%.

TrendForce uważa, że chociaż wpływ pandemii w pozostałej części regionu został stosunkowo osłabiony, to w obliczu narastającego kryzysu inflacyjnego nawet olbrzymi rynek indyjski nie będzie w stanie zapewnić znacznego wzrostu sprzedaży smartfonów. Pierwsza trójka regionów pod względem liczby sprzedanych w 2022 roku smartfonów ma kształtować się następująco: Chiny, Indie i Stany Zjednoczone, z udziałem odpowiednio: 21,1%, 13,1% i 11,0%.


©TrendForce
 

reklama
April 25 2022 14:34 V20.5.16-1