reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Nevomo
Przemysł elektroniczny |

MagRail ma zwiększyć wydajność portu w Duisburgu

Nevomo, twórca inspirowanej hyperloopem technologii MagRail oraz duisport, właściciel i operator portu w Duisburgu, zbadają możliwości wykorzystania MagRail w infrastrukturze portu.

Polska spółka Nevomo oraz duisport, podczas Dnia Innowacji w Duisburgu podpisali Porozumienie o Współpracy (MoU) w celu zbadania możliwości zwiększenia wydajności duisportu za pomocą technologii MagRail w ramach istniejącej infrastruktury transportowej portu.

– Technologia MagRail firmy Nevomo doskonale odpowiada naszym strategicznym celom, pozwalając na zwiększenie wydajności duisportu. Zwiększenie przepustowości i elastyczności istniejącej sieci przy zachowaniu pełnej interoperacyjności z istniejącymi rozwiązaniami ma kluczowe znaczenie dla naszej działalności. Cieszymy się, że możemy rozpocząć współpracę z tak innowacyjną firmą jak Nevomo – mówi Alexander Garbar, dyrektor ds. strategii i rozwoju w duisport.

Jak wyjaśnia Nevomo, MagRail został zaprojektowany w celu łatwego, szybkiego i efektywnego ekonomicznego zwiększenia przepustowości i możliwości istniejących linii kolejowych oraz poprawy wydajności systemu transportu kolejowego. Silnik liniowy, jeden z głównych podsystemów, zapewnia lepsze parametry eksploatacyjne istniejącej infrastruktury bez konieczności przeprowadzania czasochłonnych i kosztownych modernizacji linii. Ponadto MagRail daje możliwość eksploatacji pojazdów zasilanych energią elektryczną na obszarach niezelektryfikowanych, takich jak np. terminale i porty.

Firma podkreśla, że system MagRail można zintegrować z istniejącymi systemami kolejowymi poprzez modernizację infrastruktury. Dzięki temu, tradycyjny system transportu kolejowego może zyskać lepszą dynamikę przewozów, wyższe limity załadunku, większą elastyczność i możliwość automatycznego prowadzenia pociągów bez konieczności budowy nowych linii.

– Jesteśmy niezmiernie dumni, że duisport wybrał nas na swojego partnera. Jest to niewątpliwie najlepsze potwierdzenie wiarygodności naszej technologii, jakie możemy otrzymać od rynku oraz potwierdzenie dużego zapotrzebowania na tego typu rozwiązania z zakresu mobilności. Jesteśmy zdecydowani wspierać osiąganie celów strategicznych duisport poprzez wdrożenie technologii MagRail w ramach istniejącej infrastruktury kolejowej, co przyniesie korzyści w codziennej działalności portu – podkreśla Stefan Kirch, Chief Business Development Officer w Nevomo.

MagRail umożliwia kursowanie po tych samych liniach kolejowych pojazdom z napędem magnetycznym, jak i pociągom konwencjonalnym, bez konieczności wprowadzania jakichkolwiek zmian w istniejącym taborze.

– Technologia MagRail firmy Nevomo została już doceniona przez głównych graczy europejskiego rynku kolejowego, co zostało potwierdzone kilkoma podpisanymi umowami, w tym z włoskim zarządcą infrastruktury – RFI – pisze Nevomo w komunikacie.

Firma zaprezentowała pierwszą wersję demonstracyjną technologii kolei magnetycznej o nazwie MagRail w 2019 r. w skali 1:5, a następnie pomyślnie przeprowadziła testy w skali średniej w grudniu 2020 r. Przygotowania do pierwszych testów w skali 1:1 na torze testowym w Nowej Sarzynie rozpoczęły się latem 2021 roku. Na początku 2022 roku firma Nevomo zakończyła budowę infrastruktury kolejowej i rozpoczęła instalację elementów systemu MagRail na tym najdłuższym w Europie pełnowymiarowym torze testowym dla pasywnej lewitacji magnetycznej.

Duisburger Hafen AG jest właścicielem i operatorem portu w Duisburgu, największego portu śródlądowego na świecie. 


reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB November 20 2024 12:51 V23.2.3-2
reklama
reklama